Základy b-to-b kampaně bez ohledu na médium

Nová média mohou přibývat závratnou rychlostí, v b-to-b marketingu však stále platí určitá základní pravidla bez ohledu na kanál nebo médium.

- Uvědomte si, kde v rámci prodejního procesu se nacházíte. Než spustíte kampaň pro přímé oslovení firemních zákazníků, uvědomte si, že není nejvhodnější začínat samotným prodejem. Začněte tím, že vzbudíte pochybnosti o tom, zda dotyčný subjekt funguje tak dobře, jak by mohl.

- Vyberte správný titulek. Pro vaši kampaň můžete zvolit titulky následujících typů: historický, problém a řešení, reference, patent, odvážné prohlášení, působivá otázka, garance předem apod. Svou zprávu vždy upravte na míru příjemcům.

- Prodávejte řešení problému. Lidi mnohem více zajímají jejich problémy než vaše produkty. Nabízejte řešení problémů, ne nudný produkt.

- Přidejte prémii, která posílí odezvu. Firmám se mnohem lépe prodávají řešení s určitou prémiovou nabídkou. Je však třeba nabízet řešení opět na míru zákazníkovi.

- Vytvářejte newsletter. Marketéři často znají nejvyšší představitele firem, ne vždy však znají i zaměstnance na střední úrovni, kteří mohou ovlivňovat, co firma nakoupí, nebo se brzy stát klíčovými odpovědnými osobami. Vytvářejte proto newsletter se specifickým obsahem z vašeho odvětví, který mohou ředitelé firem přeposílat svým podřízeným. Získáte tím nová jména a kontakty na potenciální zákazníky.

-kk-

Zdroj: Target Marketing Magazine - web amerického čaospisu o direct marketingu a komunikaci se zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Target Marketing Magazine