Udržte si zákazníky pomocí e-mail marketingu

Mnoho firem začíná zjišťovat, že e-mail marketing přináší dobré výsledky – je výborným prostředkem pro udržení úzkého kontaktu se zákazníkem, láká jej zpátky a udržuje jeho informovanost, to vše při nákladech srovnatelných s běžnou inzercí, ale s mnohem větší efektivitou (až patnáctiprocentní odezva oproti běžným 3 % při reklamě zasílané poštou).

Malé obchody užívají řadu metod, jak zpracovat svoji elektronickou prezentaci zajímavě a zábavně, často používají klasický formát časopisů či novin, jenž působí důvěrněji. Větší naději na odezvu mají i e-maily nabízející výhodné ceny a speciální nabídky. Neméně důležité je i obratně formulovat to, co je pro váše zboží jedinečné. Nezapoměňte také připojit výzvu (nejlépe přímo odkaz) k návštěvě vašich stránek. Neuškodí ani trocha humoru.

Dejte zákazníkům možnost se o on-line nákupu u vás dozvědět nejen na webu – umístěte do vašeho obchodu formuláře, kam mohou zájemci napsat svůj e-mail pro příští kontakt. Zvažte, zda prezentace posílat v HTML či jako prostý text, rozhodnutí záleží nejen na estetickém cítění, ale i na propustnosti sítě a dalších faktorech – můžete nechat zákazníka formát inzerce vybrat. A nakonec jedna dobrá rada - každému nově získanému zákazníkovi pošlete uvítací e-mail s poděkováním.

**Datum vydání: IV/2002**
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral