Pět základních chyb propagačních dopisů

Aby mohl dopis s reklamní nabídkou být úspěšný, musí jej příjemce otevřít, přečíst, uvěřit mu a jednat podle toho. Článek přináší pět rad, jak toho dosáhnout.

- Nepište své dopisy pro tisíce příjemců, ale vždy pro konkrétního adresáta. Buďte co nejvíce osobní. Zmiňte minulé aktivity zákazníka nebo vaše setkání a oslovujte jej jménem.

- Nemyslete si, že potenciální zákazník nebude číst dlouhý dopis. Délka není striktním kritériem úspěšného propagačního dopisu. Důležité je, aby obsah nenudil, byl srozumitelný a správně zacílený na příjemce. Lidé čtou dlouhé knihy, podnikají dlouhé cesty, sledují dlouhé filmy a budou číst i dlouhé dopisy, pokud je budou zajímat.

- Nebuďte otroky gramatických pravidel. Text dopisu by měl být pro čtenáře příjemný a srozumitelný, což si žádá jistou dávku neformálnosti. Můžete použít věty začínající na spojku „a“ či „nebo“. Nebojte se také použít jen část věty místo věty celé.

- Nedávejte příjemcům důvody, proč přestat číst. Upoutejte pozornost hned na začátku například pomocí otázky, která čtenáře zaujme. Najděte ten správný symptom, který vaše produkty či služby dokáží vyléčit, ať už půjde o strach, nenasytnost, krásu, zdraví atd.

- Nezapomínejte na důkazy, že vaše produkty či služby fungují. Lidé jsou přirozeně skeptičtí a žádají si důkazy. Nabídněte proto reference stávajících zákazníků a vyprávějte příběhy o svém úspěchu.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How