Marketing s nízkým rozpočtem

I malá firma provozovaná přímo z domova potřebuje reklamu. A je pro ni stejně důležitá jako pro velké nadnárodní společnosti. Jen její marketingový rozpočet je výrazně nižší. Zkuste proto využít následující rady, které tolik nestojí.

  • Řekněte všem o svém podnikání. Lidé ve vaší blízkosti jsou nejlepším zdrojem potenciálních klientů i dalších kontaktů. Požádejte je o ně. Choďte všude tam, kde můžete najít zákazníky, ať je to obchodní komora, nebo party u vašich sousedů. Je-li to možné, diskrétně o svých aktivitách informujte i kolegy a obchodní partnery z vašeho posledního zaměstnání.
  • Neoslovujte nesprávnou skupinu lidí. Podnikatelé obvykle mají představu, komu produkt nabídnou. Často jde o malé firmy, které sice danou službu potřebují, ale buď ji podceňují, nebo požádají své přátele a známé. Dříve, než začnete podnikat, se tedy přímo zeptejte těch, které chcete oslovit, zda o váš produkt či službu budou mít skutečně zájem.
  • Cilte na takové firmy, které si vaše služby mohou dovolit. Nebo nabídněte služby lidem s vysokými příjmy. Zdůrazněte, že na základě jejich hodinové sazby je výhodnější koupit službu od vás.
  • Nenechte se reklamou zruinovat. Začínáte-li s nízkým marketingovým rozpočtem, nemá smysl utratit všechny peníze za jednorázový nástroj, jako například masový mailing. Jednotlivá snaha nemá velký efekt, proto raději zkombinujte jiná nízkorozpočtová řešení.
  • Pochopte, co prodáváte. Podle toho marketing přizpůsobte. To, co prodáváte, totiž není vždy to, co zákazník kupuje. Vnímání produktu může být pro různé strany zcela odlišné.
  • Zajistěte, aby se cílová skupina dozvěděla o vašem produktu a požadovala ho. Nejlepším příkladem jsou specializované potraviny. Na regálech hypermarketu by si jich nikdo nevšiml, zvláště když výrobce přináší novinku. Pokud výrobce uspořádá ochutnávku, budou zájemci jeho produkt přímo poptávat.
  • Získejte reference od konkurence. Nebojte se velkých konkurentů, mohou být pro vás i zdrojem klientů. Někdy se stává, že své zákazníky nestíhají obsluhovat, nebo pro ně určitá skupina není finančně zajímavá. Udržujte s nimi dobré vztahy, stojí to za to.
  • Sami poskytujte tolik referencí, kolik jich chcete získat. Doporučení fungují dvěma směry. Pokud tedy chcete, aby vás firmy doporučovaly, doporučte i vy je, kdykoliv to bude možné. Reference navíc působí na zákazníky pozitivně – věří, že pro chcete to nejlepší. Díky tomu stoupne šance, že se o vás zmíní přátelům.

 

-th-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How