Čtyři omyly e-mailového marketingu

Americký odborník na e-mailový marketing John Arnold se neustále setkává se základními omyly firem při rozesílání reklamní elektronické pošty. V článku upozorňuje na čtyři nejčastější.

- Používáte e-mail, protože je levný. E-mail by se neměl používat proto, že je levný, ale proto, že je výnosný. Podle údajů Asociace přímého marketingu (DMA) vrátil e-mail ve čtvrtém kvartálu 2006 67,25 dolaru za každý investovaný dolar. Pravda je taková, že e-mail funguje lépe než ostatní formy marketingu.

- Můžete vytvářet seznam adres a získávat zákazníky e-mailováním komukoliv. Firmy ani zákazníci ve skutečnosti nemají rádi spam. Rozesílání e-mailů zcela cizím lidem proto skončí u rozladěných příjemců, stížností na nevyžádanou poštu a snížení doručitelnosti vašich zpráv.

- Příjemci otevírají a čtou pouze 20 až 25 procent komerčních e-mailů. Otevření e-mailu lze sledovat jen tehdy, pokud má příjemce povolené zobrazování obrázků nebo klepne na odkaz. Lidé ale mohou číst zprávy i bez obrázků. Sledujte proto raději počet prokliknutí než otevření. Ujistěte se také, že každá vaše zpráva obsahuje nějakou výzvu k akci.

- Snažíte se v jednom e-mailu poslat co nejvíce informací, aby si v něm každý našel něco, co pro něho bude zajímavé. Vhodná strategie je naopak posílat krátké a zacílené e-maily s několika odstavci, v nichž shrnete základní sdělení a připojíte odkaz na delší text.

-kk-

Zdroj: BtoB Magazine - odborný server věnovaný B-to-B marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BtoB Magazine