Cesta do hlubin zákazníkovy (e-mailové) duše

Vzhledem k tomu, jak neustále stoupá počet odeslaných e-mailů, hledají e-mailoví marketéři relevantní způsoby, jak komunikovat se svými zákazníky a příslovečně vyčnívat z davu. Článek proto shrnuje pět metod, jak respektovat odlišnosti a potřeby jednolitých zákazníků a zároveň zlepšovat vzájemné vztahy i návratnost investic.

- Zasílejte relevantní, hodnotné a aktuální informace a nabídky. Zákazníci se nejčastěji odhlašují od odběru firemních e-mailů kvůli nízké relevantnosti zpráv. Marketéři při tom vytvářejí zprávy, které se líbí jim, aniž by zvažovali preference a vlastnosti cílového publika. Čím více budete vědět o svých zákaznících, tím lépe můžete upravit svá sdělení.

- Segmentujte seznamy adres tak, aby odpovídaly potřebám zákazníků. Segmentujte podle demografických informací o zákaznících a také preferencí, jako je minulé nákupní chování. Správná segmentace je klíčem k silným vztahům.

- Myslete na mobilní uživatele. Důležité je vytvářet e-maily také v textových verzích, protože řada lidí dnes ke čtení pošty používá mobilní zařízení, která nedokáží číst nebo správně zobrazovat HTML. Zprávy pro mobilní uživatele by také měly být kratší. Respekt vůči těmto uživatelům můžete vyjádřit i tím, že umožníte výběr mobilního tvaru zpráv při registraci, a budete pak zprávy optimalizovat přímo pro ně.

- Používejte spouštěcí e-maily k posílení personalizované komunikace s zákazníky. Používejte spouštěcí funkcionality pro zasílání personalizovaných zpráv v konkrétní dobu, například v den narozenin. Poslouží to také k zasílání zpráv s frekvencí, kterou si určí sami příjemci.

- Používejte transakční e-maily k budování vztahů se zákazníky. Transakční e-maily - uvítací dopisy, potvrzení apod. - mohou snížit fluktuaci zákazníků a naopak posílit efektivitu vašeho marketingu. Využijte výhody této komunikace k propagování své značky.

-kk-

Zdroj: eMarketing & Commerce - americký magazín o elektronickém marketingu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje eMarketing & Commerce