Zákazník nemusí mít vždy pravdu

Předpoklad, že zákazník má vždy pravdu, nenechává žádný prostor pro vaše vzájemné vztahy. Zákazníci v takovém případě dostávají to, o co si řeknou, i když je daný produkt pro ně nevhodný. Prodejní proces by naopak měl zahrnovat tři základní složky, aby bylo možné vztah se zákazníkem vybudovat.

- Respektujte zákazníka. Většina zákazníků si nemyslí, že zná všechny odpovědi. Chtějí investovat své peníze tak, aby z toho měli určité výhody. Respekt k zákazníkovu znamená být zdvořilý, ale také uznat zákazníkovu míru znalostí o vašich produktech a podle toho s ním jednat.

- Komunikujte. Nejdůležitější je rozumět potřebám zákazníků. Měli byste proto spíše naslouchat, než mluvit a snažit se nabídkou vašich produktů co nejlépe vyhovět příslušným potřebám.

- Přidaná hodnota. Vztahy se zákazníky utvrdíte, když se z pozice toho,krojím něco jednorázově nabízí stanete hodnotným zdrojem informací.

-kk-

Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace