Staňte se skvělým vedoucím obchodního týmu

Ilustrační snímek

Vedete-li obchodní tým, jeho členové by pro vás měli být na prvním místě. Můžete být skvělým prodejcem, ale pokud se nedaří vašemu týmu, nebude úspěšný ani vy. Server Salesandmarketing.com přinesl několik rad, jak se stát dobrým vedoucím obchodního týmu.

1) Udržujte složky prodeje v rovnováze

Prodej tradičně závisí na osobních kontaktech, prodejci jsou tak většinou zaměřeni hlavně na vztahovou složku obchodu, méně pak na samotný proces prodeje. Vztahová a procesní složka musí být v rovnováze.

Propojte prodejce s ostatními částmi společnosti, hlavně oddělením zabývajícím se novými klienty. Rovněž s právním a finančním oddělením. Stanovte pravidla pro komunikaci mezi těmito odděleními. 

2) Poskytněte sobě i svému týmu prodejní trénink

Nejlépe bude, pokud se sejde celý váš prodejní tým a budete trénovat společně.

3) Rozumějte právním problémům

Jelikož to nepatří mezi oblast specializace obchodníků, většina se jich v právní terminologii nevyzná nebo neví, jak pracovat s obchodními podmínkami ve smlouvách. To je ale pro vaši kariéru škodlivé. Rozumět rozdílu mezi obchodními a právními záležitostmi je základ. Nenechávejte vše právnímu oddělení a osvojte si alespoň základy.

4) Udržujte spokojenost týmu

Dávejte svému týmu co nejvíce příležitostí. Jako vedoucí týmu se nevěnujte jen svým vlastním jednáním, ale značnou část svého času se zabývejte odstraňováním překážek, které mohou bránit uzavírání obchodů vašeho týmu. Nechte prodejcům kontrolu nad jejich záležitostmi.

Když je potřeba, nebojte se být tvrdí. Ale zároveň buďte nápomocní, když je potřeba prosadit obchod. Spolupracujte s marketingem a ujistěte se, že váš tým má správné nástroje k provádění prodeje. Jste to vy, kdo je zodpovědný za úspěchy vašeho týmu a jeho spokojenost.

5) Udržujte v rovnováze dlouhodobé a krátkodobé cíle

Hodně vedoucích obchodních týmů se zaměřuje na krátkodobé cíle. To ale není dobrá taktika. Nezaměřujte se tolik na časové termíny a ujistěte se, že máte trénované obchodníky, kteří jsou schopni prodávat i během dalších období. Dívejte se do budoucnosti, abyste neuvízli v koloběhu špatných rozhodnutí. Plánujte, analyzujte možnosti a věnujte se svým lidem. Plánujte z dlouhodobého hlediska, zároveň obratně řiďte záležitosti, které jsou důležité právě teď.

-ka-

Zdroj: Sales & Marketing Management - americký server pro obchodníky a marketéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales & Marketing Management