Become a great sales manager

Staňte se skvělým vedoucím obchodního týmu

If you lead a business team, the members of the team come first. You can be a great salesperson, but if your team is not successful, you won't be successful either. The server Salesandmarketing.com has a few tips on how to become a great sales manager. 

1) Keep the parts of your sales pitch in balance

As sales have traditionally depended on personal connections, and salespeople are usually focused on the relationship part of the sale and less on sale process itself. But these have to be in balance. Don't let your team focus only on one or the other.

Connect salespersons with other parts of company, and especially with the one which deals with new clients. Connections with the legal and finance departments are important as well. Set rules for communication between these departments.

2) Provide yourself and your team with training

The best way is for the whole team to meet and learn together.

3) Understand legal issues

It is not part of sales specialization, so most of sales managers do not understand legal terminology or do not know how to work with business terms in contracts. This is detrimental to you career. Understanding the differences between business and legal issues is essential. Do not leave everything to the legal department, learn the basics.

4) Keep your team satisfied

Give your team as many opportunities as possible. As a sale manager, do not just pay attention to your deals. A great deal of your time should be spent removing barriers which may stop your team from making sales. Let your people have their issues under their control.

Be strict, if necessary, but be helpful if a deal needs to get pushed through. Cooperate with marketing to make sure your team has tools for successful sales. It is you who's responsible for the success of your team and their satisfaction.

5) Keep long-term and short-term goals in balance

Lots of sales managers focus mostly on short-term goals. This is not a good strategy. Do not focus on deadlines too much and make sure you have well-trained salesmen who are able to sell in the future, beyond your current deadline. Look to the future, analyze possibilities and pay attention to your people. Plan for the long term, while deftly managing issues which are important at the moment.  

-ka-

    Staňte se skvělým vedoucím obchodního týmu

    Vedete-li obchodní tým, jeho členové by pro vás měli být na prvním místě. Můžete být skvělým prodejcem, ale pokud se nedaří vašemu týmu, nebude úspěšný ani vy. Server Salesandmarketing.com přinesl několik rad, jak se stát dobrým vedoucím obchodního týmu.

    1) Udržujte složky prodeje v rovnováze

    Prodej tradičně závisí na osobních kontaktech, prodejci jsou tak většinou zaměřeni hlavně na vztahovou složku obchodu, méně pak na samotný proces prodeje. Vztahová a procesní složka musí být v rovnováze.

    Propojte prodejce s ostatními částmi společnosti, hlavně oddělením zabývajícím se novými klienty. Rovněž s právním a finančním oddělením. Stanovte pravidla pro komunikaci mezi těmito odděleními. 

    2) Poskytněte sobě i svému týmu prodejní trénink

    Nejlépe bude, pokud se sejde celý váš prodejní tým a budete trénovat společně.

    3) Rozumějte právním problémům

    Jelikož to nepatří mezi oblast specializace obchodníků, většina se jich v právní terminologii nevyzná nebo neví, jak pracovat s obchodními podmínkami ve smlouvách. To je ale pro vaši kariéru škodlivé. Rozumět rozdílu mezi obchodními a právními záležitostmi je základ. Nenechávejte vše právnímu oddělení a osvojte si alespoň základy.

    4) Udržujte spokojenost týmu

    Dávejte svému týmu co nejvíce příležitostí. Jako vedoucí týmu se nevěnujte jen svým vlastním jednáním, ale značnou část svého času se zabývejte odstraňováním překážek, které mohou bránit uzavírání obchodů vašeho týmu. Nechte prodejcům kontrolu nad jejich záležitostmi.

    Když je potřeba, nebojte se být tvrdí. Ale zároveň buďte nápomocní, když je potřeba prosadit obchod. Spolupracujte s marketingem a ujistěte se, že váš tým má správné nástroje k provádění prodeje. Jste to vy, kdo je zodpovědný za úspěchy vašeho týmu a jeho spokojenost.

    5) Udržujte v rovnováze dlouhodobé a krátkodobé cíle

    Hodně vedoucích obchodních týmů se zaměřuje na krátkodobé cíle. To ale není dobrá taktika. Nezaměřujte se tolik na časové termíny a ujistěte se, že máte trénované obchodníky, kteří jsou schopni prodávat i během dalších období. Dívejte se do budoucnosti, abyste neuvízli v koloběhu špatných rozhodnutí. Plánujte, analyzujte možnosti a věnujte se svým lidem. Plánujte z dlouhodobého hlediska, zároveň obratně řiďte záležitosti, které jsou důležité právě teď.

    -ka-

    Zdroj: Sales & Marketing Management - americký server pro obchodníky a marketéry
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales & Marketing Management