Skákání do řeči: Zlozvyk, kterého se musíte zbavit

Problém s lidmi, kteří přerušují ostatní, je ten, že si často svůj zlozvyk buď vůbec neuvědomují, nebo si nepřipouštějí, jak moc nepříjemný zlozvyk to je. Jestliže jste někdy měli tu smůlu, že jste se bavili s lidmi, kteří vám skákali do řeči, dobře víte, že je to velmi otravně.

Pokud občas přerušujete ostatní lidi, zde je několik tipů, jak se tohoto nepříjemného zvyku zbavit.

Počkejte dvě vteřiny

Blog společnosti HubSpot radí, že byste se před tím, než začnete mluvit, měli na dvě vteřiny odmlčet. Nezačněte mluvit hned.

Za prvé si lépe utřídíte myšlenky. Za druhé k danému člověku vyšlete signál, že nečekáte pouze na to, až přestane mluvit, ale že i přemýšlíte nad tím, co říká. A za třetí se dvouvteřinovým tichem ujistíte, že ten druhý již skutečně domluvil.

Pište si poznámky

Ještě před samotným jednáním si napište body, kterým se chcete věnovat, případně reakce na situace, které by pravděpodobně mohly nastat. V průběhu toho, kdy druhý člověk mluví, si občas můžete napsat poznámku, co následně chcete říci. Zabráníte tak tomu, že se budete snažit honem něco říct a daného člověka přerušíte, protože se bojíte, abyste nic nezapomněli.

Uvědomte si, že je to problém

Prvním a nejdůležitějším krokem ale je, abyste si přiznali, že máte problém, a aktivně se během jednání pokoušeli zákazníkům či obchodním partnerům do řeči neskákat. Skutečně poslouchejte, co daný člověk říká, zamýšlejte se nad tím a následně po určité úvaze reagujte.

Nebojte se ticha. Mnoho lidí se snaží mluvit hned, jakmile druhý domluví, ale ticho může být velmi účinným a silným způsobem, jak dodat vlastním slovům větší váhu. Stejně tak, pokud necháte druhé maximálně vymluvit, může vám způsob jejich komunikace říci více, než kdyby reagovali na nějakou vaši otázku.

-mm-

Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog