Prodejci, hledejte inspiraci u svých psů

Ilustrační snímek

Napadlo vás někdy, že psi mají mnohem lepší předpoklady pro práci prodejce, než řada lidí? Fakt je, že by asi taky nebyli dokonalí, protože moc štěkají. Na druhou stranu – nedělá to i řada prodejců? Podívejme se však na to, co průměrného psa kvalifikuje na nadprůměrného prodejce.

  1. Větří každou příležitost. Stačí jakýkoliv kousek voňavého jídla, a s odhodláním půjdou za svým.
  2. Absolutně si věří. Viděli jste někdy čivavu, jak skáče na dobrmana? Rozhodně jí nevadí, že se svou velikostí má malou šanci vyhrát, prostě se o to znovu a znovu bude pokoušet. Kolikrát se vám stane, že máte zavolat výše postavenému člověku, a telefonát neustále odkládáte, protože máte strach? Nebojte se, jděte do toho.
  3. Nechápou odmítnutí. Když na psa zakřičíte, možná ho zastavíte na dvě vteřiny. Pak se vrátí ke svému původnímu chování, jakoby se nic nestalo.
  4. Jsou zaměřeni na vztahy. Konzultativní prodej by pro ně absolutně nebyl nutný. Jsou totiž velmi citliví na jakékoliv pozitivní či negativní signály, které vysíláme tělem, tónem hlasu a výrazem obličeje. Nejspokojenější jsou, když vidí, že jejich chování schvalujeme.
  5. Překypují energií. Podívejte se na jakéhokoliv psa, který s páníčkem aportuje. Běží pro tenisák po dvacáté stejně rychle jako poprvé. Zkuste být takhle vytrvalí při telefonování naslepo, to by byly jiné výsledky!
  6. Jsou neustále šťastní a optimističtí. Při prodeji člověka spousta věcí odrazuje. Ale psi to mají jinak. I když si pamlsek tentokrát nevyslouží, vesele fungují dál a věří, že jejich chvíle přijde.
  7. Váží si toho, kdo je krmí. I když nejsme dokonalí, psi o nás nepochybují, jsou naprosto loajální. Dokážou totéž prodejci vůči svým nadřízeným, stojí vždy za firmou? Nebo naopak – i když zákazník nemá pravdu, uvědomují si, že stále je to jejich zákazník, proto je třeba ho brát vážně?

Takže jestli máte doma pejska, zkuste na něj v práci občas nahlížet jako na zdroj inspirace.

-th-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink