Nejčastější námitka při prodeji: „Už něco podobného máme“

„Tohle už máme“ nebo „jednáme s někým o dodání tohoto produktu“ jsou zvláště během telefonování nejčastější prodejní námitky. Pokud zrovna nemáte něco úplně převratného, jde o nepodstatnou námitku, protože každý skutečně už něco podobného má. Tohle je způsob, jak se s vámi prostě může přestat bavit.

Jak naložit s podobnou námitkou? Nikdy nedovolte, aby se vůbec objevila!

Nejprve musíte definovat jedinečnost svého prodejního návrhu. Hned v úvodu telefonu je třeba jasně ukázat, že nabízíte něco unikátního. Tím podobné námitce předejdete.

Může se stát, že tuto námitku použije někdo, kdo chce zamezit vašemu kontaktu s rozhodující osobou. Pak je nejlepší zavěsit a pokusit se dostat přímo k tomu, kdo o nákupu rozhoduje. Pokud ji však použije právě on, znamená to, že jste dostatečně nedemonstrovali odlišnost vaší nabídky. Pak raději udělejte krok zpátky a začněte se tázat vy. Dobře naslouchejte a pokuste se zjistit jakýkoliv náznak nespokojenosti s produktem, který potenciální zákazník nyní používá. A právě na tom můžete pak stavět.

 

-th-

Zdroj: About Sales - část amerického portálu About.com věnovaná prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Sales