Jak získat zpět ztraceného zákazníka?

Ilustrační snímek

I ty nejspolehlivější firmy o některé klienty přijdou. Rozdíl mezi dobrými a špatnými je ten, že ti nejlepší je umí získat zpátky. Podle knihy Clients Forever jsou tři způsoby, jak to udělat:

  1. Zeptejte se jich. Nikdo jiný vám lépe nevysvětlí, proč odešli. Někdy jde o věci mimo vaši kontrolu, které nelze změnit ani přizpůsobit. Jindy se možná dozvíte právě to, jak je získat zpátky.
  2. Pečlivě si prohlídněte jejich zákaznický účet. Nedošlo ke změně metody doručení, či jinému výrobnímu procesu? U klienta se mohli změnit lidé v rozhodujících pozicích. Zjistěte, co by se mělo změnit, abyste vyřešili vzniklý problém.
  3. Spojte se s ostatními kontakty ve firmě vašeho zákazníka. Zkuste od nich zjistit podrobnosti.  Možná zjistíte, že jste o zákazníka přišli vlivem rozhodnutí někoho ve firmě. Každopádně dokud nevíte víc, nemůžete je znovu získat.

Tím nejdůležitějším je však poučení, které z toho získáte. Nedovolte, aby se problém u jednoho zákazníka objevil i u jiných.

-th-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com