Jak vytvořit síť potenciálních zákazníků

Hledání ideálních zákazníků není snadná, ale je to velice důležitá činnost. Vynakládání energie na nevhodné subjekty se vám může negativním způsobem vrátit. Pokud investujete čas a energii do hledání ideálních zákazníků, nebudete muset strávit čas zbytečným přesvědčováním o uzavření obchodu s někým, kdo se pro vás nehodí. Jak vytvořit síť vhodných potenciálních zákazníků popsal server Allbusiness.com.

1) Připravte nabídku pro ty správné lidi

Snažte se udělat svou nabídku neodolatelnou, ale pro ty správné lidi. Pokud se snažíte získat zákazníky, kteří vydávají velké sumy peněz na hledání správného dodavatele, několikaprocentní slevové kupony pro ně nebudou příliš lákavé. Raději jim nabídněte zdarma poradenství, jak postupovat během hledání dodavatelů a pomozte jim najít správné otázky, které jim mají pokládat.

2) Hledejte potenciální zákazníky na správných místech

Pokud víte, že vaši ideální zákazníci tráví hodně času na LinkedInu, nemá důvod snažit se je přesvědčit k přijmutí vaší speciální nabídky skrze Twitter. Zjišťování správných míst bude vyžadovat provedení výzkumu, který ale stojí za to. Vykládat energii na špatných místech je velká ztráta času.

3) Určete, kdo je potenciálním zákazníkem

Ve skupině potenciálních zákazníků je rozdíl mezi pouhým odběratelem novinek z vaší firmy a obchodním kontaktem (tzv. leadem). Zatímco odběratel se může přihlásit k odběru článků z vašeho blogu, lead se zaregistruje k odběru vašeho produktového newsletteru. Dělicí čára může být nepatrná a vy byste se měli snažit ji najít. Prodejní proces začněte v době, kdy se z odběratele novinek stane lead.

4) Vytvořte marketingovou kampaň

Na základě získaných informací vytvořte marketingovou kampaň.

5) Analyzujte pro zlepšení budoucnosti

Nejlepší je poučit se z minulosti. Analyzujte své marketingové a prodejní snahy a na základě těchto dat a určete, jak se budete chovat v budoucnosti. Hledání správných zákazníků závisí na vaší snaze a aktivitě.

-ka-

Zdroj: AllBusiness - americký server a komunita pro malé a střední podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje AllBusiness