Jak uzavřít obchodní partnerství

Chystáte se nebo již spolupracujete s jinou firmou? Jedná se o dobrý způsob, jak nabídnout něco, co vy nemáte nebo neumíte poskytnout. V technických oborech nebo v oblasti služeb je to běžné, v obchodním světě ještě tolik ne. Pokud chcete, aby vaše spojenectví bez problémů fungovalo, inspirujte se radami, které popsal server Bizjournals.com.

1) Vidina zisku

Pokud investujete čas do vytváření prodejního plánu, ujistěte se, že jednáte se zákazníkem, který chce a má možnost od vás a vašeho obchodního partnera ve výsledku nakoupit.

2) Patříte-li mezi nejlepší, určete si podmínky

Patříte-li mezi nejlepší prodejce a někdo vás požádá, abyste mu pomohli prodat to, co on nedokáže, ukažte svoji cenu. Stanovte si podíl z prodeje a právo vést prodejní akci.

3) Ujistěte se o schopnostech

Pokud naopak vy pracujete s úspěšným obchodníkem, který má prodat vaše zboží, ujistěte se, že je opravdu schopen vaše zboží prodat a je dostatečně motivován. Stanovte podmínky, které budou vyhovovat všem stranám.

4) Své nejlepší dovednosti si nechte pro sebe

To v čem vynikáte, neučte dělat svého partnera. Poté byste v obchodním partnerství ztratili význam.

5) Nespoléhejte se výhradně na druhého

I když máte skvělého obchodního partnera, nepočítejte automaticky s tím, že vaše partnerství vydrží věčně. Pokud se vaše spojenectví rozpadne, musíte si být jisti, že to bez problémů zvládnete.

6) Postupný růst

Nečekejte od samého začátku obchodní zakázky. Obchodní partnerství musí dozrát, snažte se ho stále zlepšovat.

7) Rychle řešte problémy

Pokud vy, váš obchodní partner, tržní prostředí nebo výsledky nejsou takové, jaké jste si představovali, rychle zasáhněte. Odkládáním problému nebo jeho nedostatečným řešením přivodíte problémy nejenom sobě.

8) Sdružte se pod jednou značkou

Většinou je lepší vyzdvihnout pouze jednu značku, která vás bude zastupovat. Je samozřejmě výhodnější vybrat tu známější. Můžete vytvořit i značku novou.

9) Pozorně vybírejte

Chce s vámi někdo uzavřít partnerství jenom proto, že se mu nedaří, neumí prodávat nebo se orientovat na trhu? Pak musíte nedostatek vyplnit a potenciální partner nabídnout to, co vy nemůžete. Pokud to tak není, rychle utečte.

-ka-

Zdroj: The Business Journals - novinky z oblasti podnikání a obchodu z jednotlivých regionů USA
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Business Journals