Jak příjemně zapůsobit na zákazníka

Zamyslete se nad tím, kolik lidí každý den potkáte. Jaký dojem si ze setkání s vámi odnesou? Článek přináší několik rad, jak zapůsobit na zákazníky trvale pozitivním dojmem.

- Usmívejte se. Ať se s daným člověkem setkáte poprvé nebo podvacáté, nezapomínejte na úsměv. Dáte tak najevo, že vás setkání těší. Úsměv je navíc nakažlivý, pomůže druhým uvolnit se. Právě proto si vás dobře zapamatují.

- Zapamatujte si jména. Lidé získávají pocit větší důležitosti, pokud je oslovujete jménem. Důležité je však znát správné znění jména a nesplést je, což by na nositele mohlo působit jako osobní útok. Čím složitější jméno bude váš zákazník mít, tím důležitější je, abyste se je naučili správně používat.

- Lichoťte jim. Buďte zdvořilí a pochvalte zákazníkovi oblečení, zájmy nebo úkol, na kterém pracuje. Získá tak o sobě lepší mínění. Dáte tím také najevo, že se o něho zajímáte, což mu opět dodá pocit důležitosti.

- Poslouchejte. Pozornost vůči mluvčímu ukazuje, že vás zajímá. Pokládejte otázky, na které budou vaši zákazníci rádi odpovídat. Když ukážete upřímný zájem o druhé, budou vás mít raději.

-kk-

Zdroj: Customer Service Manager - americký portál pro manažery zákaznických služeb
Zobrazit přehled článků ze zdroje Customer Service Manager