Jak podpořit výkonnost obchodního týmu

Ilustrační snímek

Představa úspěšné obchodní firmy záleží na úspěšném prodeji zákazníkům. K tomu, aby společnost docílila očekávaných zisků ze své činnosti, potřebuje schopný obchodní tým. Chcete i vy vytvořit podmínky, které vám pomohou pozvednout výkony obchodníků? Business server Customer Think vám poradí jak na to:

Máte jasně definované postupy?

Zní to banálně, avšak ne všechny firmy mají zcela definován obchodní proces s jasnými představami o kompetencích, odpovědnosti nebo dokonce cílech. Ujistěte se, že každý člen týmu ví, jaká je metodika prodeje, na koho svým produktem firma cílí a zná své úkoly a povinnosti směrem k plnění cílů. Ujasněte si také, jak často byste měli svůj tým hodnotit. Mají všichni potřebné informace? Jsou aktuální?

Jak pracují manažeři vašich prodejních týmů?

Vedoucí jsou důležitou součástí týmu, pokud si přejeme, aby podával vysoký výkon. Zanalyzujte, jak se vypořádávají s aktivitou svých podřízených. Tlačí více na sebe než na ně, nebo naopak? Snaží se pochopit důvod, proč nebyla očekávání dosažena? Zjistěte, zda oni sami mají dostatečnou vůli k plnění požadavků. Jsou zahrnuti do výsledků prodeje a úspěchu svého týmu?

Poskytujete dostatečnou motivaci?

Mnoho firem si myslí, že finanční pobídka je pro zaměstnance dostatečnou motivací. Rozhodněte se, zda je to i pro vás dostatečně výhodné, pokud odměňujete třeba pomocí výkonnostních bonusů. Jak se to projeví ve vašem dlouhodobém podnikání? Jak hodnotíte zaměstnance, který uzavře velkou zakázku, ale s malým výnosem a jak obchodníka, který dokáže z malého obchodu vytěžit velké zisky? Promyslete možnost dalších forem pobídek nefinanční povahy.

-bn-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink