Jak může špatné SEO poškodit vaše podnikání?

Dnes je již nad slunce jasné, že kvalitní SEO je součást marketingu každé společnosti. Řada manažerů si však neuvědomuje, že neexistuje jednotný recept na SEO a že nejde o statickou záležitost.

Strategie SEO bývá velmi důvěrná. Musí být přizpůsobena profilu firmy, jejím cílům a rozpočtu. Zvláště malé firmy musí pečlivě sledovat, zda má jejich SEO dostatečnou návratnost. Přitom právě tyto nejčastěji chybují v následujících 5 oblastech:

  1. Opominutí místa podnikání. Celá třetina vyhledávacích dotazů se týká konkrétního místa. Malé firmy navíc často podnikají lokálně, o to důležitější tedy je, aby ve svém regionu byly nalezeny. Pomůže zalistování do katalogů podle místa podnikání, zahrnutí regionu mezi klíčová slova a optimalizace stránky pro mobilní zařízení. Právě z mobilu totiž mají lidé tendenci hledat lokální služby.
  2. Ignorace sociálních sítí. Buď na nich malá firma vůbec není z důvodů omezených zdrojů, nebo ještě v horším případě si založí profil na sociální síti, kterému se ale později nevěnuje. Přitom právě sociální sítě SEO pomáhají. Umožňují totiž nejefektivnější šíření odkazů na stránku.
  3. Duplicitní obsah na stránce. Nejnovější algoritmy Google jsou z důvodů neetických praktik SEO na duplicitní obsah obzvlášť citlivé. Pokud si tedy myslíte, že jeden odstavec nabitý klíčovými slovy jen několikrát zkopírujete, svůj web tím spíše poškodíte.
  4. Absence publikování nového obsahu. Právě aktualizace mohou stránce pomoci, proto je dobré najít způsob, jak pravidelně vkládat nové informace. Můžete v rámci stránky zřídit blog, nebo založit sekci aktualit, kam budete psát novinky o firmě či o svém oboru. Přirozený výskyt klíčových slov posílí relevanci stránky pro vyhledavače.
  5. Vnímání SEO jako jednorázové zakázky. SEO je dlouhodobý proces. Obsah s klíčovými slovy je pouze prvním krokem. Následuje tvorba aktualit, vybudování odkazů na stránku a neustálá optimalizace uživatelského zážitku. Odměnou vám bude návštěvnost webu a získávání kontaktů na potenciální zákazníky.

 

-th-

Zdroj: Search Engine Journal - Search Engine Journal je zaměřen na důležité trendy, novinky a stratgegie v oblasti internetového marketingu a vyhledávání. 
Zobrazit přehled článků ze zdroje Search Engine Journal