E-mail dokáže víc než sociální sítě. Jak je to možné?

Ilustrační snímek

Jedinou nevýhodou e-mailového marketingu je, že už jím nikoho nepřekvapíte. Nicméně pokud jde o ROI, je to nejefektivnější nástroj ke zvýšení tržeb i ke skutečnému růstu firmy. Francisco Rosales popisuje 10 důvodů, proč byste na něj neměli zapomínat.

  1. Penetrace. Více než 3,2 miliardy e-mailových účtů, které 91 % spotřebitelů prochází nejméně jednou denně. E-mail je nedílnou součástí našich životů a jen tak někdo ho neopustí (na rozdíl od profilů na sociálních sítích).
  2. Dosah. V sociálních sítích jde o lidi, které potenciálně můžete oslovit. Ve skutečnosti ale oslovíte jen malou část. E-mail sice otevře jen část adresátů, ale dostanou ho všichni. Pak se rozhodnou, zda ho budou číst či nikoliv. Pro srovnání: Podle výzkumu ReturnPath se 18 % zpráv zablokuje nebo ztratí, 4 % skončí jako spam. Tj. ztráta 22 % e-mailových zpráv. Pokud máte dobrou Facebookovou stránku, ztratí se 74 % obsahu, který zveřejníte. E-mail tedy opět boduje.
  3. Životnost. 75 % zobrazení příspěvku na Facebooku nastane do 2 hodin a 30 minut po zveřejnění. Pro úspěšnost tvítu hraje roli dokonce jen prvních pět minut. Naproti tomu e-mail musíte vymazat, aby se již nezobrazil.
  4. ROI. Podle studie z roku 2013 Email Marketing Benchmark Report, 60 % marketérů dosahuje ROI z e-mailového marketingu a 32 % věří, že ho dosáhne. Společnost SocialMouths dosahuje pomocí e-mailového marketingu celých 50 % příjmů.
  5. Měření. Analytické nástroje pro sociální sítě jsou složité, stále se vyvíjí a málokterý poskytuje zcela přesné údaje. U e-mailu jasně můžeme měřit růst, míru otevření, míru prokliků i počet stížností a zrušení. Cena jednoho kontaktu je přesně měřitelná.
  6. Zapojení. O něm se v souvislosti s e-mailingem obvykle nemluví, ale u malých firem je reálné. Přímá komunikace podniku a člověka. Podmínkou je neposílat kampaně z adresy, kam nelze odpovědět.
  7. Integrace. Dobrá zpráva pro všechny: E-mail a sociální sítě jdou ruku v ruce, zvláště s Facebookem. Pokud je nevyužíváte dohromady, marníte dobrou příležitost.
  8. Reklama. 77 % lidí preferuje reklamní obsah e-mailem, 4 % přes Facebook a 0 % přes LinkedIn. Sociální sítě jsou vnímány jako místo pro spojení lidí. U e-mailu je to jiné. Kromě toho jsme si na reklamní e-maily již zvykli a dokonce je i očekáváme.
  9. Mobilita. 66 % zpráv z Gmailu je otevřeno na mobilních zařízeních. Zprávu tedy doručíte přímo do rukou respondenta a ten ji může ihned použít.
  10. Osobitost. Jednu zprávu zašlete tisícům lidí a můžete přitom zachovat určitou míru osobitosti. Segmentací vašich kontaktů vytvoříte dobře cílené zprávy, které snáze vyvolají žádanou reakci.

E-mail je stále soukromým kanálem k přímému kontaktu s potenciálním klientem. Kromě toho je dobrovolný – zpravidla jste nějak získali právo k využití kontaktních údajů. Je tedy i eticky v pořádku.

Sociální sítě jsou úžasné. Ale pokud se bavíme o penězích, nezbývá než přihlédnout ke všem výše uvedeným faktům.

-th-

Zdroj: SocialMouths - blog věnovaný marketingu na sociálních sítích
Zobrazit přehled článků ze zdroje SocialMouths