5 způsobů, jak zaručeně poškodit firemní značku

Ilustrační snímek

Určitě jste se už sami setkali s vlezlým nepříjemným obchodníkem, který se vám snažil vnutit produkt za každou cenu bez větší snahy pochopit vaše konkrétní potřeby. Dobrý obchodník se takových praktik vyvaruje, neboť tuší, že mohou velmi snadno poškodit samotnou firmu. Personal Branding Blog upozornil na pět způsobů, které vaší značce zaručeně uškodí:

1. Lži a lstivé chování

Jestliže se zákazníka pokusíte oklamat nebo jej lstí nalákáte na svou nabídku, neděláte dobře. Jeden krok vedle a ocitnete se na černé listině klienta a možná i dalších potenciálních zákazníků, se kterými se o svou zkušenost stihl podělit.

2. Slabé vazby

Mnohdy se stává, že prodejce s klientem dohodne obchodní podmínky a zákazníka předá account managerovi, jehož poskytovaný servis však nemusí být zdaleka tak kvalitní. Neznamená to, že se budete o celý proces dodávky zákaznického řešení starat pouze vy sami. Minimálně se však informujte, jak obchod probíhá, a nabídněte podporu.

3. Nátlak

Atakovat potenciálního klienta newstlettery, telefonáty nebo žádostmi o spojení na LinkedIn není definitivně dobrá cesta, jak vybudovat pevný a dlouhodobý vztah. Jste pouze jedním z mnoha obchodníků, kteří toto dělají.

4. Neschopnost využít kontaktů

Budete překvapeni, ale až příliš často se stává na konferencích, veletrzích a dalších eventech, že si potenciální klient s dodavatelem vymění své vizitky a tím to skončí. Dodavatel prostě nevyužije příležitosti spojit se s potenciálním klientem. Proč se tedy vůbec zúčastňovat takových setkání, když ne kvůli novým kontaktům?

5. Obchodník - nováček

Nejlepší obchodníci se stávají z lidí, kteří si prošli pozicemi zákazníka nebo technického odborníka až na obchodní pozici v rámci stejného oboru. Pokud chcete poškodit firemní značku, ignorujte rozšiřování znalostí v oboru, ve kterém pracujete.

-bn-

Zdroj: Personal Branding Blog - blog zaměřený na budování osobní značky v online prostředí
Zobrazit přehled článků ze zdroje Personal Branding Blog