3 zvyky úspěšných vedoucích obchodních týmů

Stát se vedoucím obchodního týmu je vždy velkou výzvou. Je jedno, jak dlouho jste předtím byli obchodníkem či jak velký tým máte nyní na starosti. Musíte se učit novým postupům a zvykům. Abychom vám tento proces ulehčili, představíme vám tři zvyky těch, kteří se stali novými vedoucími obchodního týmu a tuto změnu zvládli dobře.

Ilustrační snímek

Porady každý den

Podle serveru Sales Gravy existuje starý způsob, jak pořádat porady, a to je jednou týdně, v pevný čas, s pevným programem a se zápisem z porady. Druhý, inovativnější způsob, je dělat denní briefingy se členy týmu. Neformální styl, brainstorming, spontánní výběr témat a krátké, úderné porady. Tak vypadají porady podle nového střihu, které reagují vždy na aktuální dění.

Tolerance odlišností

Noví vedoucí často přicházejí s vervou, která má kořeny v tom, že mají jasnou a ucelenou představu o tom, jak by rádi viděli, aby se věci děly, a jaké by se měly zavést nové postupy. Je ale potřeba si uvědomit, že každý obchodník (a každý jednotlivec) je unikát. Každý má jiné silné a slabé stránky. Vedoucí by tedy vždy měl brát v potaz specifika jednotlivých zaměstnanců a využívat naplno jejich potenciál tím, že jim dovolí dělat věci tak trochu podle svého.

Sokratův přístup

Příliš direktivní přístup vztahům na pracovišti nesvědčí. Stejně jako při obchodní schůzce je i ve vztahu s podřízenými důležité, aby s tím, co svým protějškům navrhujete a co po nich chcete, souhlasili. Nejlepším způsobem, jak toho docílit, je víceméně zařídit celou věc tak, aby na ni přišli sami. Používejte tedy „Sokratův přístup“, kdy skrze vhodně pokládané otázky navedete druhé k tomu, aby sami přišli na nejlepší řešení a sami navrhli to, co potřebujete.

-mm-

Zdroj: Sales Gravy - mezinárodní komunita profesionálů v oblasti obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales Gravy