V dnešním rychle se měnícím konkurenčním prostředí jsou vynikající zákaznické služby základním předpokladem úspěchu firem. Jak si tedy udržet zákazníky - nejlépe natrvalo?
- Odměňujte své zákazníky. Věnujte jim dárek, poskytněte tip, vytvářejte pro ně obchodní příležitosti atd.
- Využívejte výrobky a služby svých zákazníků. Chcete-li získat jejich loajalitu, není lepší cesty.
- Zasílejte poděkování. Pište je ručně a řádně odesílejte. I Peter Drucker si získal svou popularitu částečně tím, že rozesílal 12 poděkování denně.
- Zpětně kontaktujte zákazníky, kteří vás nezastihli se svým telefonátem. Jelikož to většina lidí nedělá, automaticky uděláte dobrý dojem.
- Dělejte to, co říkáte, že budete dělat.
- Dělejte to, co říkáte, že uděláte pro ně.
- Slibujte méně a poskytujte více.
- Buďte dostupní a ochotní pomáhat zákazníkům se všemi problémy. Buďte také důvěryhodní.
- Vzhled se počítá. Lidé mají tendenci hodnotit knihu podle obalu.
- Ukažte empatii. Pamatujte si, že nejlepší zákazníci jsou vaši současní zákazníci.
- Připravte si plán pro řízení chyb. Když uděláte chybu, nestačí se jen omluvit.
- Propagujte výrobky a služby svých zákazníků. Tím, že jim zajistíte obchodní příležitosti, si pojistíte jejich loajalitu.
- Chovejte se tak, aby to bylo pohodlné pro zákazníka, ne pro vás. Co nejvíce mu usnadněte obchod s vámi.
- Určete si všechny způsoby, jak se vyhnout hádkám.
- Pravidelně zasílejte faktury za bezplatné služby. Pomůže vám to, aby si vás zákazníci lépe zapamatovali.
- Zřiďte zákaznický poradní panel. Pouze se znalostí potřeb a přání zákazníků můžete úspěšně rozvíjet svůj byznys.
- Zaveďte mystery shopping. Přesvědčte se o tom, jak kvalitní služby zákazníkům poskytujete.
- Buďte užitečným zdrojem. Ať už zákazník potřebuje cokoli, snažte se mu to zajistit.
- Chovejte se k zákazníkům laskavě.
- Mluvte jazykem svých zákazníků. Budete-li používat žargon, jemuž nerozumějí, nevyberou si vás.
- Přistupujte k zákazníkům s důležitostí.
- Dobře zacházejte se svými zaměstnanci. Pokud s nimi budete zacházet špatné, téhož se od nich dočkají i vaši zákazníci.
- Poskytněte zákazníkovi, co chce, kdy chce a jak to chce.
- Važte si nejlepších zákazníků. Nabízíte-li speciální cenu nebo produkt novým zákazníkům, ujistěte se, že stejnou příležitost budou mít i ti stávající.
- Nejednejte se zákazníky lhostejně.
-kk-