25 cest k loajalitě zákazníků

V dnešním rychle se měnícím konkurenčním prostředí jsou vynikající zákaznické služby základním předpokladem úspěchu firem. Jak si tedy udržet zákazníky - nejlépe natrvalo?

- Odměňujte své zákazníky. Věnujte jim dárek, poskytněte tip, vytvářejte pro ně obchodní příležitosti atd.

- Využívejte výrobky a služby svých zákazníků. Chcete-li získat jejich loajalitu, není lepší cesty.

- Zasílejte poděkování. Pište je ručně a řádně odesílejte. I Peter Drucker si získal svou popularitu částečně tím, že rozesílal 12 poděkování denně.

- Zpětně kontaktujte zákazníky, kteří vás nezastihli se svým telefonátem. Jelikož to většina lidí nedělá, automaticky uděláte dobrý dojem.

- Dělejte to, co říkáte, že budete dělat.

- Dělejte to, co říkáte, že uděláte pro ně.

- Slibujte méně a poskytujte více.

- Buďte dostupní a ochotní pomáhat zákazníkům se všemi problémy. Buďte také důvěryhodní.

- Vzhled se počítá. Lidé mají tendenci hodnotit knihu podle obalu.

- Ukažte empatii. Pamatujte si, že nejlepší zákazníci jsou vaši současní zákazníci.

- Připravte si plán pro řízení chyb. Když uděláte chybu, nestačí se jen omluvit.

- Propagujte výrobky a služby svých zákazníků. Tím, že jim zajistíte obchodní příležitosti, si pojistíte jejich loajalitu.

- Chovejte se tak, aby to bylo pohodlné pro zákazníka, ne pro vás. Co nejvíce mu usnadněte obchod s vámi.

- Určete si všechny způsoby, jak se vyhnout hádkám.

- Pravidelně zasílejte faktury za bezplatné služby. Pomůže vám to, aby si vás zákazníci lépe zapamatovali.

- Zřiďte zákaznický poradní panel. Pouze se znalostí potřeb a přání zákazníků můžete úspěšně rozvíjet svůj byznys.

- Zaveďte mystery shopping. Přesvědčte se o tom, jak kvalitní služby zákazníkům poskytujete.

- Buďte užitečným zdrojem. Ať už zákazník potřebuje cokoli, snažte se mu to zajistit.

- Chovejte se k zákazníkům laskavě.

- Mluvte jazykem svých zákazníků. Budete-li používat žargon, jemuž nerozumějí,  nevyberou si vás.

- Přistupujte k zákazníkům s důležitostí.

- Dobře zacházejte se svými zaměstnanci. Pokud s nimi budete zacházet špatné, téhož se od nich dočkají i vaši zákazníci.

- Poskytněte zákazníkovi, co chce, kdy chce a jak to chce.

- Važte si nejlepších zákazníků. Nabízíte-li speciální cenu nebo produkt novým zákazníkům, ujistěte se, že stejnou příležitost budou mít i ti stávající.

- Nejednejte se zákazníky lhostejně.

-kk-

Zdroj: Customer Service Manager - americký portál pro manažery zákaznických služeb
Zobrazit přehled článků ze zdroje Customer Service Manager