Co se dozvíte od experta přes sociální sítě

Ilustrační snímek

Netroufáte si sami začít se sociálním marketingem, proto jste se rozhodli najmout si konzultanta? Pak vězte, že je-li to skutečně profesionál, dříve či později by měl sám sebe připravit o práci. Společnost totiž nemůže být skutečně „sociální,“ pokud informace nepředává přímo svému publiku. Konzultant vás to může naučit.

Kvalitní expert přes sociální sítě nejdřív musí perfektně pochopit veškeré procesy ve vaší firmě. Později byste od něj měli čekat následující:

  1. Stanovení cíle. Pokud by cílem bylo pouze získání velkého počtu fanoušků či následovatelů, žádný dlouhodobý efekt sociálního marketingu nečekejte. Určete si konkrétní věci, jako je třeba větší návštěvnost webu, nebo klidně zvýšení obratu.
  2. ROI, tedy návratnost. Jestli bude konzultant tvrdit, že ji nelze vyčíslit, není to pravda. Výstupy ze sociálního marketingu měřitelné jsou.
  3. „Na počtu fanoušků či následovatelů nezáleží.“ Jejich počet totiž nemá co do činění s angažovaností. Pokuste se získat ovlivňovatele, kteří vám prostřednictvím svých blogů či profilů umožní dále šířit informace.
  4. „Facebookem a Twitterem pouze začínáme.“ Expert by měl vědět, která sociální média jsou pro vás vhodná v souvislosti s předmětem vašeho podnikání.
  5. Interpretace dat. Nejenže konzultant musí umět interpretovat data, která ze sociálních sítí získal. Měl by vám také poradit další vhodné způsoby měření výstupů.
  6. „Vaše webová stránka by měla být sociální.“ Dozvíte se, jak svůj web maximálně optimalizovat pro šíření a sdílení obsahu prostřednictvím sociálních sítí. Pro začátek se zkuste připojit na Facebookový Open Graph a měřte sociální aktivity na své doméně (tedy nejen na své Facebookové stránce). 

-th-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company