Skutečně lepší SEO?

Ilustrační snímek

Pokud se snažíte zlepšit SEO, nenechte se zmást prvním nárůstem návštěvnosti webu. Trpělivost zabrání předčasnému zklamání.

Vzroste-li návštěvnost, nejdříve se podívejte, zda to mělo vliv na pořadí webu na vyhledavačích. Umístění totiž ne vždy odpovídá změnám v návštěvnosti a ovlivňuje ho mnoho faktorů, které nejsou vždy známé.

Dalším krokem je zmapování situace u placeného vyhledávání (paid search). Růst návštěvnosti může být způsoben i chybou v placených odkazech. Návštěvnost prostřednictvím těchto zdrojů se totiž musí pečlivě označovat, jinak může být zaměněna s přirozeným nárůstem (organic traffic).

Jakmile se ujistíte, že nárůst není způsoben placenými odkazy, je třeba identifikovat klíčová slova, která jej způsobila. Pokud je nárůst způsoben především výrazy, se kterými se webová stránka na vyhledavačích neumísťuje na předních místech, předpokládá se, že je to způsobeno placeným vyhledáváním. Pravděpodobnější variantou však je prostý růst objemu těchto hledaných slov.

V poslední fázi je třeba zjistit, na jakou stránku firmy se uživatelé proklikem dostanou, tj. která jim během vyhledávání naběhne ve vyhledávači. I zde je třeba rozlišit, zda návštěvnost byla způsobena přirozeným nalezením nebo placeným odkazem.

Chcete-li tedy potvrdit dobrou zprávu o výsledcích SEO, nechte si na to raději více času. Najdete-li nějaký problém, povede jeho vyřešení ke skutečnému zlepšení SEO.

 

-th-

Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing
Zobrazit přehled článků ze zdroje ClickZ