Some easy tips on how to tailor your customer service

Několik rad, jak váš zákaznický servis snadno upravit na míru jednotlivým klientům

Personalization, meaning the adaptation of a particular service or product to the needs of individual clients, is becoming increasingly sought after among customers. With the growing use of advanced technologies such as artificial intelligence, it is also becoming easier to achieve. If you want to improve customer satisfaction, you should strive to personalize your customer service so that it better meets the specific requirements of each client. How can this be done in practice?

These tips were published by ICMI.com.

Quality data on individual clients

In order to adjust your approach to individual clients, you have to know them well. Store relevant data about your customers accordingly, invest in a high quality CRM system, and learn to use this data in your daily interactions with clients.

Categorizing customers

Based on the data you have available, divide your customers into different categories, then partially adjust the type of customer care corresponding to their category. Make sure to have a sufficient number of categories.

Using automation and artificial intelligence

Today’s technologies make it possible to automate many tasks in personalization. Some CRM systems or communication platforms offer automation features or built-in modules that use artificial intelligence and can, for example, suggest suitable options to customer service representatives based on their communication history.

Greater autonomy for customer service representatives

You will never achieve personalization in customer service if company representatives have their hands tied and have to work within strict limits. Train your employees and give them sufficient autonomy so that they can adjust their approach to each client as needed.

 

-mm-

 

    Několik rad, jak váš zákaznický servis snadno upravit na míru jednotlivým klientům

    Personalizace, tedy úprava určité služby nebo produktu na míru jednotlivým klientům, je mezi zákazníky čím dál žádanější. A s nárůstem využívání pokročilých technologií, jako je umělá inteligence, i jednodušší. Jestliže chcete zlepšit spokojenost vašich zákazníků, měli byste se snažit personalizovat váš zákaznický servis tak, aby lépe vyhovoval specifickým požadavkům jednotlivých klientů. Jak se to v praxi dělá?

    Tyto tipy uveřejnil web ICMI.com.

    Kvalitní data o jednotlivých klientech

    Abyste mohli svůj přístup k jednotlivým klientům individuálně upravit, musíte své klienty nejdříve dobře znát. Uchovávejte si proto o zákaznících relevantní data, investujte do kvalitního CRM systému a naučte se v každodenní interakci s klienty tato data využívat.

    Kategorizace zákazníků

    Podle dat, které o zákaznících máte k dispozici, je rozdělte do různých kategorií. A druh klientské péče potom upravte částečně podle toho, do jaké kategorie daný klient spadá. Důležité však je mít těchto kategorií dostatek.

    Využití automatizace a umělé inteligence

    Dnešní technologie umožňují řadu úkonů při personalizaci automatizovat. Některé CRM systémy nebo komunikační platformy nabízejí automatizační funkce nebo zabudované moduly, které využívají umělou inteligenci a které například mohou pracovníkům zákaznického servisu nabízet vhodné možnosti na základě historie komunikace s daným konkrétním klientem.

    Větší autonomie pracovníků zákaznického servisu

    Personalizace v zákaznickém servisu nikdy nedosáhnete, pokud budou mít pracovníci firmy „svázané ruce“ a budou muset pracovat v rámci striktních mantinelů. Vyškolte své pracovníky a dejte jim dostatek autonomie tak, aby mohli svůj přístup k jednotlivým klientům upravovat dle potřeby.

     

    -mm-

     

    Zdroj: International Customer Management Institute (ICMI) - web mezinárodní organizace sdružující profesionály v oblasti call center
    Zobrazit přehled článků ze zdroje International Customer Management Institute (ICMI)