Kupní síla v ČR vykazuje výrazné regionální rozdíly

Z výsledků projektu Kupní síla v okresech a obcích ČR 2007, který zpracovaly společnosti Incoma Research a GfK Praha, vyplývá, že se prohlubují regionální rozdíly v úrovni kupní síly populace. Letos poprvé je také k dispozici vyhodnocení úrovně kupního potenciálu spotřebitelů z oblastí vymezených podle PSČ.

Nejvyšší kupní síla je podle očekávání v Praze, kde dosahuje 133 % celorepublikového průměru. Nejnižší je naopak v desítkách obcí, kde se pohybuje pod hranicí 70 %. Obecně lze shrnout, že bohatší je západ a velká města, zatímco chudší je východ a venkov.

Do pětice nejbohatších okresů se vedle Prahy vešly ještě Plzeň-město a Cheb. Nejchudší okres je naopak Bruntál. Mezi oblastmi rozdělenými podle PSČ vede opět Praha.

-kk-
Article source Marketingové noviny - Czech website focused on marketing
Read more articles from Marketingové noviny