Ani ty nejlepší značky nevyužívají celý potenciál Facebooku

Marketéři si uvědomují, že s 500 miliony aktivních uživatelů je přítomnost a aktivní marketing na Facebooku nezbytností. Podle nejnovějšího průzkumu reklamní agentury WONGDOODY však překvapivě velké množství renomovaných značek nevyužívá celý marketingový potenciál Facebooku a počíná si zde neefektivně. Informace byla zveřejněna v rámci studie The Wongdoody Facebook Global Best Practices.

Studie zkoumala aktivitu 100 nejlepších značek vybraných podle Interbrand´s Best Global Brands 2010. Většina měla své stránky, denně obnovovala jejich obsah a reagovala na komentáře zákazníků. Mnoho značek také vkládalo vlastní videa. Zpráva však upozornila na malé množství obsahu vytvořeného speciálně pro Facebook. Zvláště u videí bylo patrné, že byla původně určena pro jiné zdroje (např. klasickou TV reklamu).

Jedním z klíčových zjištění byla i přetrvávající obava mnoha firem, do jaké míry mají dovolit nebo omezit fanouškům možnost zapojit se do vytváření stránky. Pouze 39 % vybízelo k vkládání fotografií, 33 % podporovalo soutěže a 39 % vkládalo ankety a kvízy pro zábavu. 32 % dávalo na své stránky průzkumy určené k získání zpětné vazby od zákazníků.

Podle ředitele Wongdoody Ben Wienera je třeba vytvořit na Facebooku takové zážitky, které přesvědčí fanoušky k větší interakci, než je kliknutí na „To se mi líbí.“ Přeměna fanoušků na aktivní zákazníky pomáhá budovat dlouhodobou loajalitu. Není jasné, zda společnosti mají strach z negativních komentářů, nebo nemají dost zdrojů na vytváření kvalitního obsahu – ať už jde o finanční či lidské zdroje, talenty. Každopádně tímto opatrným postojem ztrácí značky velkou příležitost.

-th-

Article source Destination CRM - U.S. website focused on CRM and KM
Read more articles from Destination CRM