Podle studie Advertising Expenditure Forecasts, kterou vydala mediální agentura Zenith, se celkové výdaje na display reklamu v období 2016-2019 zvýší z 84 miliard dolarů na 126 miliard dolarů. Digitálním formátům tak připadne 64 % celkového růstu globálních výdajů na reklamu.
Display reklamě jako celku do roku 2019 připadne 50,4 % výdajů na internetovou reklamu, a poprvé tak přesáhne hranici 50 %. Většina tohoto růstu pochází ze sociálních médií (která porostou o 20 % ročně) a on-line videa (které poroste o 21 % ročně).
Sociální média jsou centrem digitálních životů většiny svých uživatelů. Právě tady si plánují společenský život, čtou zprávy a dokumentují své aktivity – a značky toho mohou využít k velmi efektivní komunikaci s nimi. On-line video předává hodnoty značek mnohem lépe než tradiční display formáty jako například bannery.
Placené vyhledávání a online inzeráty zpomalují, video splývá s televizí
Do roku 2015 bylo největším internetovým reklamním kanálem placené vyhledávání, které předstihla právě display reklama. Placené vyhledávání stále roste (cca o 10 % ročně), ale zůstává za růstem internetové reklamy jako celku, který bude představovat 12 % ročně. Podobně jsou na tom online inzeráty se 7% růstem ročně.
Pokud jde o videoreklamu, postupně se přestává rozlišovat mezi on-line videem a tradiční televizí. Obě tyto platformy spolu fungují mnohem lépe než každá zvlášť - když se vzájemně doplňují, nikoli nahrazují. Do roku 2019 jejich podíl na trhu vzroste z 48,5 % v roce 2016 na na 49,3 %.
První vydání zprávy Advertising Expenditure Forecasts vyšlo před třiceti lety, v září 1987. Zprávu původně vydávala agentura Saatchi & Saatchi, avšak krátce po jejím vzniku ji v roce 1988 převzala společnost Zenith.
-kk-