Slova, která nepatří do návrhů

Návrhy přeplněné konzultantskou hantýrkou dokáží odlákat vaše klienty ke konkurenci rychleji, než stačíte říci „změna paradigmatu.“ Dobře si proto prohlédněte jazyk vašich návrhů a odstraňte prázdné fráze, jako je hladká konektivita, strategická konvergence nebo věty typu: „Dodáváme nevyrovnatelná řešení, která budou pákou pro vaši firmu.“ Tři základní problémy, které je třeba odstranit z návrhů jsou únavné superlativy, módní slova a přemíra zájmen.

Superlativy jsou jako plevel. Pokud nad nimi nezískáte kontrolu, pohltí vás. Vyvarujte se proto únavných slov, jako je nejvíce, dokonalý, nejlepší, maximální, optimální, minimální, nejrychlejší, nepřekonatelný, nejkratší, bezkonkurenční, nejjednodušší, nejvyšší, nejnižší nebo unikátní. Na těchto slovech není apriori nic špatného, všichni je používáme v běžné komunikaci. V návrzích jsou však podezřelá a je třeba se jich vyvarovat.

Spíše než slibovat „optimální řešení pro snížení zákaznických připomínek“ uveďte: „Snížíme připomínky zákazníků o 9 % za 90 dní.“ Pak specifikujte, jak přesně to chcete dokázat. Dejte svým klientům prostřednictvím návrhů najevo důvěryhodnost vaší firmy a přesvědčte je správnými slovy, že vy jste ta správná volba. 

-kk-

Article source Business Know-How - U.S. website focused on small and home business
Read more articles from Business Know-How