Když potenciální klient namítá něco proti vašemu tvrzení, nenechte vaše tělo, aby vám uzavření obchodu pokazilo. Neverbální komunikace totiž odhalí, co si myslíte, respektive jestli pochybujete o tom, co tvrdíte.
Profesionální nákupčí dokonce jde tak daleko, že těsně před uzavřením obchodu nadhodí námitku a sleduje, jak reagujete. Pokud vaše tělo naznačí sebemenší pochybnost, nakupující ví, že může získat ještě něco navíc. Je úplně jedno, co řeknete, když neverbálně tvrdíte něco jiného.
Řešením je sebedůvěra a stoprocentní přesvědčení o tom, že věříte tomu, co prodáváte. Součástí je důkladná příprava na různé námitky. Pokud si je navíc nacvičíte před zrcadlem, můžete sledovat i řeč svého těla.
U zrcadla se přesvědčíte, jak při odpovědi působíte. Důvěryhodní lidé se nebojí dívat druhým do očí. Čím lépe navážete oční kontakt hned v úvodní části prodeje, tím méně bude protistrana zkoumat řeč vašeho těla později v průběhu prodeje. Důvod je jasný – oční kontakt nakupujícímu říká, že si jste sám sebou jistý a máte věci pod kontrolou.
-th-