Deset kroků ke spokojenému zákazníkovi

V dnešním vysoce konkurenčním tržním prostředí pomáhá vystoupit z davu pouze výjimečný zákaznický servis. Znamená především spokojené zákazníky, čehož není jednoduché dosáhnout s omezeným rozpočtem pro zákaznické služby. Dobrý zákaznický servis vyžaduje investice v podobě peněz i času, neznamená to však, že byste měli zkrachovat. V tomto duchu nabízí článek deset doporučení, jak zvýšit spokojenost zákazníků.

- Nejprve se ujistěte, že váš zákaznický servis zajišťuje dobře informovaný a přátelský personál. Ujasněte si, jak chcete zacházet se zákazníky a podle toho školte svůj personál.

- Vždy telefonujte zpět. Zamyslete se, na kolik hovorů denně neodpovíte nebo jak často necháte zákazníky napospas automatickému systému, v němž se ztrácejí.

- Seznamujte se se svými zákazníky a budujte pevné vztahy. Lidé rádi obchodují s lidmi, které znají a mohou s nimi otevřeně mluvit.

- Zůstávejte v kontaktu se zákazníky. Můžete využít různé kanály – e-mail, přímá poštovní reklama, newslettery, společenské akce apod. Dávejte zákazníkům vědět, co se u vás děje.

- Posílejte poděkování. Budete překvapeni, jak pozitivně reagují zákazníci na toto gesto. Ocení čas, který jste jim věnovali.

- Pořádejte den zákazníků. Vyčleňte si den, víkend nebo celý týden pro speciální akci, jejímž prostřednictvím dáte zákazníkům najevo, jak si jich ceníte. Konkrétní podoba akce závisí na vašem oboru, rozpočtu a záměru.

- Zdokonalujte své produkty. V dnešní době je pro každého čas drahý. Přemýšlejte, jak vašich zákazníkům ušetřit čas s vašimi produkty.

- Nabídněte odlišné balení. Produkty by měly být zabaleny tak, aby nejen usnadňovaly zákazníkům život, ale i odráželi image firmy.

- Děkujte za doporučení. Slovo je nejlepší reklama. Pokud s vámi zákazník obchoduje, dejte mu vědět, jak si toho ceníte, aby o tom mohl referovat svému okolí.

- Stížnosti vyřizujte pohotově a poctivě. Nehleďte na stížnosti jako na problémy ale jako na příležitosti, jak se zdokonalit.

-kk-

Article source CRM Buyer - Server zabývající se oblastí CRM celkově - provozování, nákup systémů, zavádění atd.
Read more articles from CRM Buyer