Příliš mnoho reklamy škodí

Spolu s tím, jak se mění současný svět, mění se i tvář reklamy. Nejnovější údaje Světového centra pro výzkum reklamy ukazují, že městského člověka dnes osloví až 3 500 reklam denně, průměrně jedna reklama každých 15 sekund. Bez problémů si lidé si pamatují asi jen jedno procento těchto reklam. I když se tak do reklamy investují obrovské finanční sumy, devět z deseti nových produktů vážné potíže prorazit na trhu.

Psycholožka Jane Raymond dospěla ve svých výzkumech k tomu, že když něco upoutá naši pozornost, v zápětí následuje výpadek pozornosti, kdy náš mozek ignoruje další vjemy. Reklamy by ale měla upoutat pozornost a donutit mozek, aby ji registroval. Jelikož je naše mysl přetěžována, nebude vnímat něco, co není ničím výjimečné.

K zákazníkovi by se měly důležité informace dostat hned v prvním okamžiku reklamy, než se dostaví výpadek pozornosti. Nejde však o to, aby se reklamy zkracovaly a pak poskytovaly jen neúplné informace. Měly by být pouze stručnější a mít výraznější obsah. Jane Raymond hovoří také o potřebě působit na city. Vtíravost, útočnost a velké rozměry naopak reklamě škodí.

-kk-

Article source 100+1 zahraniční zajímavost - Elektronická verze časopisu 100+1
Read more articles from 100+1 zahraniční zajímavost