Studie: Sociální sítě a TV reklama se vzájemně podporují!

Ilustrační snímek

Čekali jste, že sociální sítě zlikvidují televizní reklamu? Chyba! Nová studie od BI Intelligence zkoumala nejnovější trendy a prokázala, že sociální marketing může TV reklamu naopak vhodně podpořit.

Diváci mají v oblibě využívání sociálních sítí během sledování televize. Mluví o tom, co sledují. Tyto rozhovory pokračují i po ukončení vysílání a zabírají značný podíl času stráveného online. Vhodným způsobem lze tedy prostřednictvím sociálních sítí ovlivnit, kolik času u TV, a u kterého pořadu lidé stráví. Vzniká tak nové médium – sociální televize.

Ročně se celosvětově za televizní reklamu utratí 350 miliard dolarů. Pokud se prostřednictvím sociálních sítí tento druh reklamy dále zefektivní, představuje to novou příležitost pro marketéry a reklamní agentury.

Sociální televize může být použita mnoha způsoby – od podpory prodeje reklamy, přes optimalizaci nákupu, lepší měření publika až po optimalizaci v reálném čase. Další příležitost představuje dostupnost tzv. focus groups, kterou diváci na sociálních sítích snadno zastoupí. Inzerent získá zpětnou vazbu a kampaň může být přizpůsobena.

Zatím nejpopulárnější sítí pro podporu TV reklamy je Twitter. S úspěchem jsou však využívány všechna hlavní sociální média. Důvodem úspěchu Twitteru je otevřená čitelnost dat, a tudíž jednodušší zacílení na televizní diváky.

-th-

Zdroj: Business Insider - americký portál zaměřený na oblast podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Insider