Studie: Just-in-time marketing přináší vyšší výnosy z investic

Společnosti, které uplatňují v marketingu přístup just-in-time, mají třikrát vyšší šanci porazit své kolegy v růstu výnosů. Ukazuje to nová zpráva společnosti Accenture s názvem Building the Just-in-Time Marketing Organization, která je výsledkem průzkumu mezi více než 500 marketingovými řediteli po celém světě.

Marketingová strategie just-in-time se zaměřuje na vytváření marketingového obsahu, který je aktuálně zapotřebí, ve chvíli, kdy je zapotřebí, a přizpůsobuje se požadavkům zainteresovaných spotřebitelů, když mají zrovna náladu nakupovat. Oproti tomu hromadné marketingové strategie se soustředí na vytváření rozsáhlého obsahu zaměřeného na co nejširší publikum. Podle průzkumu je tato strategie čím dál tím méně úspěšná: marketingoví ředitelé uvádějí, že pouhých 20 % typicky oslovených zákazníků má zájem nebo schopnost produkt skutečně koupit. 

Oblasti, ve kterých marketingová strategie just-in-time exceluje

Třicet osm procent společností, které podle společnosti Accenture využívají marketingovou strategii just-in-time, zaznamenalo nárůst svých ročních tržeb o více než 25 % v porovnání s 12% nárůstem u jejich konkurence. Také jsou v předstihu v následujících oblastech: 

  • Minimalizace plýtvání – 82 % hlásí rozsáhlé snahy minimalizovat plýtvání v oblasti marketingu (konkurence: 49 %).

  • Marketingová flexibilita „ve správný čas“ – 57 % je „velmi spokojeno“ se svou schopností sdílet správná sdělení se spotřebiteli ve správný čas (konkurence: 36 %)

  • Schopnost docílit porozumění zákazníkům – 87 % firem má zaměstnance se specializovanými analytickými schopnostmi pro rozvoj využitelného porozumění zákazníkům (konkurence: 67 %)

  • Větší digitální integrace – organizace, které využívají marketingovou strategii just-in-time, neizolují své digitální marketingové aktivity od zbytku svých marketingových činností, jelikož 58 % popisuje své digitální a tradiční marketingové snahy jako „velmi integrované“ (konkurence: 19 %).

  • Technologická svoboda – 58 % uvedlo, že má „naprostou nezávislost“ s ohledem na rozhodování o IT investicích (konkurence: 14 %) – což naznačuje, že vztah mezi investičními a marketingovými řediteli ve společnostech využívajících marketingovou strategii just-in-time se vyvinul k užší spolupráci.

Klíčové kroky na cestě k marketingové strategii just-in-time

Marketingové organizace, které se chtějí přeorientovat na marketingovou strategii just-in-time, by měly zvážit následující doporučení:

  • Optimalizace provozu. Zeštíhlete provoz a vyškolte zaměstnance, aby pracovali rychleji, reagovali s větší chytrostí a hbitostí, shromažďovali informace a využili je v horizontu dní nebo týdnů, nikoliv měsíců. Talenty a rozhodování posuňte blíže k první linii, propojte informace a řiďte se jimi. Optimalizujte strukturu vedení a zajistěte jasné rozdělení odpovědností pro každé rozhodnutí, eliminujte procesní kroky a násobné delegování, kdekoliv to bude možné.

  • Staňte se dobrým posluchačem. Prostřednictvím sociálních médií hledejte podněty k okamžité akci, a naučte se využívat nestrukturované údaje pro přijímání rozhodnutí na základě kombinace znalostí založených na informacích a instinktů.

  • Hledejte řešení pro indikátory, ne pouze pro masy. Nastavte analytické metody tak, abyste oslovovali široké spektrum zákazníků, ale dokázali reagovat i na jednotlivé zákaznické interakce. Oslovování mas je dnes stejně důležité jako sledování těch, kteří předvídají budoucí standardy.

-kk-

Zdroj: Accenture - globální poradenská společnost
Zobrazit přehled článků ze zdroje Accenture