Slibné novinky v CRM technologiích

S tím, jak se CRM dostává do další fáze vývoje, objevují se na scéně nové technologie a získávají si mnoho pozornosti. Optimalizace databází, mobilní a bezdrátové technologie posouvají funkčnost CRM systémů na vyšší úroveň, mnohé slibují také webové služby, které bývají pasovány na možného zachránce CRM díky svým možnostem v oblasti systémové integrace a vysoké použitelnosti. Někteří odborníci však na stávající situaci hledí s nevolí. Podle výkonného ředitele firmy Oracle nejde o nic skutečně revolučního.

Webové služby jsou prostě jen cestou, jak mohou různé programy spolu komunikovat a sdílet data. Díky vypjatým rozpočtům na IT nebudou pravděpodobně společnosti příliš ochotny investovat své peníze do slibných, ale dosud neprověřených technologií, zejména pokud nabízejí jen postupné změny. Například praktické využití třetí generace bezdrátových sítí je podle analytiků stále ještě otázkou několika let. Dalším oborem je správa dat, jejíž obtížnost je jedním z častých důvodů neúspěchu CRM – to vede dodavatele systémů k investicím do vylepšování nástrojů pro management znalostí.

Produkty založené na evidenci popisných dat (metadat) umožňují uživatelům přístup k informacím nezávisle na tom, kde se údaje nacházejí, což je ve srovnání s minulostí, kdy bylo usilováno o soustředění všech dat do jedné databáze, odlišné. Analytické nástroje se také mění – nynějším názorem je, že efektivní systém by měl pomoci uživateli rozhodnout se v reálném čase, v jednom okamžiku.

**Datum vydání: X/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily