V uplynulých desetiletích se marketing zaměřoval zejména na pochopení fungování reklamy. S tím souvisely i způsoby sestavování rozpočtů (procenta z prodeje, cíl a úkol, konkurence, dostupnost prostředků, tradice, zodpovědné posouzení). V dnešní době se důraz přesunul ve prospěch pochopení spotřebitele, médií, jež spotřebitel sleduje, a nejlepších způsobů, jak je získat. Objevuje se proto sestavování rozpočtu podle značky, jež by mělo vycházet ze tří základních kroků:
- Pochopit správně postup.
- Správně používat data a vzdělávání.
- Monitorovat a zlepšovat úspěšnost rozpočtu.
Základem této metody je ekonometrické modelování, které kromě reklamy pomůže odhalit i to, jak fungují další prvky marketingu a jak jsou rentabilní. Vzniká tak rámec pro zjišťování výhodnosti posouvání rozpočtových prostředků do různých oblastí marketingu. Zavedení tohoto postupu je poměrně náročné na čas, zejména pak u větších společností. Výsledek by ale měl stát za to a přinést efektivnější rozpočty zohledňující značku vedoucí k trvalému zlepšení.
-kk-
**Datum vydání:** I/2005
Article source Marketing & Media - news website of a Czech weekly magazine