Proč to nefunguje

Věrnostním programům přikládá současný marketing značný význam. Aktuální britská studie však tvrdí, že věrnostní programy jsou založeny na falešných předpokladech a mnohé podniky již stály značné sumy bez větších výsledků. Současný spotřebitel však nechce jen slevy, chce příjemné zážitky, dobře se bavit. Je stále více rozmařilý - má větší výběr zboží, více cestuje, přestává vyznávat náboženství nebo se zajímat o politiku.

Věrnostní programy se dopouštějí dvou základních chyb. První chyba tkví v představě, že věrnost se dá koupit. Druhou chybou je domněnka, že projekty založené na bodech se stanou ziskovou jednotkou daného obchodu. Většinu věrnostních programů představují modely na podporu prodeje nebo reklamní taktiky vymyšlené tak, aby se realizovala strategie vyšších objednávek. Zákazníci jsou lákáni nakupovat to, co se jim nabízí, za nižší ceny. Jedná se však o ukvapená řešení, která často nerespektují podstatu firmy a značky.

-kk-

**Datum vydání:** VIII/2004
Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media