Nejúspěšnější české značky

Agentura na průzkum trhu Datamar upořádala šetření, v němž se zmařila na to, jaké značky jsou pro české spotřebitele synonymem úspěchu. Jako značka, na kterou jsou Češi nejvíce hrdí vyšla nakonec Škodovka. Patnáct set respondentů dále označilo české pivo, spotřebiče ETA nebo obuv od Bati. Očekávají, že české zboží bude lepší, ale i levnější.

Podle některých odborníků se patriotismus k národním značkám zvyšuje. Velkou roli hraje ale také cena. Jiní se naopak domnívají, že Češi jsou patrioty v preferování tuzemských výrobků víc slovy než skutky. „Se slovními projevy o preferenci tuzemského zboží se setkáváme často. Ale dost účelově například při cenovém jednání,“ říká například mluvčí strojírenské společnosti ČZ Jan Pěnkava.

-kk-

Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media