Najděte zlatý důl: Zaměřte se na maminky

Úspěch u maminek znamená úspěch v prodeji: Ženy dělají až 85 % nákupních rozhodnutí v domácnostech a většina z nich jsou matky. Nakupují nejen pro sebe, ale i své miminko, batole, školáka nebo celý sportovní oddíl. A nejde jen o potraviny a oblečení – matka kupuje i většinu elektroniky a spousta z nich to dělá přímo ze svého smartphonu. Získá-li tedy značka důvěru maminek, získá tím nejen jeden zlatý důl, ale i přístup k jejím kamarádkám – také matkám. Jak tedy na to? Podívejme se na doporučení portálu Mashable.com.

1. Nejdřív zjistěte, co už funguje

O některých reklamách si lidé povídají a milují je. Zjistěte, co zabírá na maminky. Často jde o kampaně, kde tématem je rodina, ale nechybí humor i zobrazení matky jako ženy, která zvládá všechno. Nebojte se je rozesmát – rády se pobaví.

2. Dotkněte se srdce

Zabírají kampaně, které se maminky dotknou. Například zobrazí, jak rychle děťátko vyrůstá, jaké byly jeho první krůčky apod. Jde o reklamy, které působí na rodičovské emoce.

3. Message musí působit rychle

Maminky mají hodně práce, proto buďte struční. Ocení vaši schopnost komunikovat rychle, jasně a efektivně.

4. Vyhněte se stereotypům

Některé druhy matek zapadají do přesné cílové skupiny, avšak raději je tak neoslovujte a podobná označení jim nepodsouvejte. Mnoho reklam zobrazuje matky jako „zoufalé manželky,“ nebo nestíhající, rozhozené, případně super ženy. Skutečné maminky jsou někde mezi tím vším a hlavně – každá je jiná!

5. Myslete to vážně

Matky si váží upřímnosti a vážnosti komunikace. Zacházejte s nimi jako s inteligentními a rozumnými bytostmi – zcela jistě to ocení. Denně totiž naráží na spoustu snůšek nesmyslů.

Kromě toho zobrazujte celý pár s respektem – oba rodiče totiž mnoho věcí společně konzultují, ať už jde o práci otce, domácnost nebo děti.

6. Hry na Facebooku

Sociální sítě maminky propojují a dokážou být velmi efektivním komunikačním nástrojem. Právě na Facebooku tráví většina lidí spoustu času. Maminky si zde navíc sdělují svoje spotřebitelské zkušenosti.

7. Maminky si rády povídají, tak se připojte

Cokoliv řekne firma, tak je předpojaté. Pokud slyší totéž od jiné maminky, pak je to upřímné. Co z toho plyne? Musíte získat na svou stranu co nejvíc matek. Ty vám pak mohou pomoci přesvědčit zbytek, aby přešel právě k vaší značce. Úplně nejlepší jsou blogerky, které mají v marketingu obrovskou moc. Navázat s nimi vztah však vůbec není snadné, jde o dlouhodobé budování vztahu. Rozhodně musí jít o oboustranně výhodnou záležitost.

-th-

Zdroj: Mashable - server věnovaný sociálním a digitálním médiím
Zobrazit přehled článků ze zdroje Mashable