Máte kreativní nápad? Poradíme, jak posoudit jeho úspěšnost

Ilustrační snímek

Marketéři, lidé z PR i tvůrci obsahu mají jedno společné: Musí umět rozpoznat, zda jejich myšlenka má potenciál skutečně uspět. To je možné jedině kombinací nápadu s faktickými informacemi a jejich pečlivou analýzou, že se kreativa zalíbí a dodá skutečnou hodnotu podstatě značky nebo firmy.

Chcete-li sami zjistit, zda má váš vlastní nápad šanci, zkuste následujících 6 rad:

  1. Vygooglete si to. Pokuste se najít svůj nápad na internetu, abyste zjistili, zda již byl použit a s jakým úspěchem. Taktéž se můžete zamyslet, jak byste jej upravili, aby vypadal unikátně.
  2. Analýza pozitiv versus zlepšení. Rozdělte papír na dvě části. Vlevo pište, co se vám na kreativě líbí. Vpravo si poznamenejte, co je ještě třeba vylepšit, protože v současné podobě by to nemuselo fungovat. Poté se zamyslete, zda tyto věci opravdu je možné zlepšit. Pokud ne, možná nápad není vhodný k realizaci.
  3. Obtížné otázky. Zamyslete se nad náročnými otázkami, které vám nejspíš položí váš šéf nebo klient. Dokážete nápad stále obhájit? Jak kreativa posílí hodnotu značky? Jaká bude návratnost? Jak to všechno budete měřit?
  4. Popovídejte si s lidmi. Nejlepší nápady máme ve společnosti. Proberte svůj nápad s ostatními a získejte jejich poznatky – ke kritice i obohacení vaší původní myšlenky.
  5. Test. I když se rozhodnete pro realizaci, stále je prostor pro zlepšení. Proto nápad nejdřív vyzkoušejte. Nejlepší je provést několik druhů testů.
  6. Poučte se z úspěchů a chyb. Po skončení kampaně věnujte čas jejímu vyhodnocení. Tyto informace pak použijete ve své další práci.

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily