Marketingové výmluvy, kterými promarníte cenné příležitosti

Malé firmy mají celou řadu výmluv, proč by neměly investovat do marketingových nástrojů. Jde však o mýty, o iluze, ze kterých se časem stává realita v důsledku promarněných příležitostí.

Marketing je o vytváření viditelnosti a vzdělávání okolí o firmě a jejích produktech. Cokoliv firma udělá s tímto cílem je ve skutečnosti marketingovou aktivitou. Jde tedy o investici do času, kreativity a nástrojů. Čím více a čím lépe investujete, tím větší návratnost.

Jaké mýty o marketingu kolují v malých podnicích nejčastěji?

  • Moje cílová skupina je starší, takže sociální sítě na ně nebudou zabírat. Přitom podle průzkumu z konce roku 2012 využívá sociální sítě 32 % seniorů, kteří využívají internet. Nejraději mají Facebook.
  • Webová stránka přizpůsobená pro mobilní zařízení není pro malou firmu nutná. Přitom mobilní návštěvník webu představuje ideálního (koupě-schopného) potenciálního zákazníka. Navíc množství chytrých telefonů a tabletů v populaci neustále roste. Chcete-li snížit náklady, využívejte pouze jeden web, ale přizpůsobte ho tak, aby byl dobře použitelný pro všechny návštěvníky.
  • E-mailový marketing už je pasé. Opak je pravdou a to především tehdy, když máte vlastní databázi adres např. současných zákazníků.
  • Mám logo, takže mám brand. Brand, nebo-li značka, je mnohem víc než jen logo. Jde o celkový dojem, jak je firma či výrobek vnímán. Cokoliv děláte je součástí komunikace vaší značky a představuje příležitost pro její dotváření.
  • Poprosím kamaráda, aby mi udělal web. Webová stránka ale není jen otázka programování či grafiky, jde o marketingový nástroj. Proto by ho měl vytvářet profesionál. Když nic jiného, nechte si web navrhnout a požádejte odborníka na marketing, aby ho vyhodnotil.
  • Kvalitní marketing funguje ihned. Ve skutečnosti jde o trvalý kontakt. V případě content marketingu čekejte výraznější výsledky až po roce. Marketing je investice a ta přináší návratnost postupem času.
  • Marketing je reklama. Ne, marketing je o vzdělávání cílové skupiny – co nabízíte, proč by měli koupit od vás a kde vás najdou. Jedním z nástrojů, kterými toho dosáhnete, je reklama.
  • Nižší cena zvýší obrat. Pokud by to byla pravda, už by se neprodávaly Mercedesy, ale pouze Kia a Hyundai. Lidé stále věří pořekadlu „dostaneš, za co jsi zaplatil.“ Proto je důležitá komunikace hodnoty a proto tato musí být správně oceněna.
  • Sociální marketing nic nestojí. Až na lidi a čas, jinak by totiž nefungoval. Pak také potřebujete obsah, který někoho bude zajímat, a někoho, kdo bude budovat vztahy s fanoušky a dotvářet reputaci značky.

-th-

Zdroj: Social Media Today - odborný web zaměřený na sociální sítě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Social Media Today