Které sociální sítě byste měli využívat? 5 otázek pro správné rozhodnutí

Ilustrační snímek

Máme být na XYZ? A neměli bychom být také na ABC? A co ta nejnovější síť, o které jsme četli? To jsou celkem typické otázky manažerů a marketérů ohledně sociálních sítí. Mají na nich být, a pokud ano, tak na kterých? Nebo na všech?

Rozhodování o volbě sociální sítě je velmi komplexní, proto zkuste využít následujících 5 otázek. Po jejich zodpovězení budou další kroky mnohem jasnější.

  1. Používají lidé tuto platformu k rozhovorům o značce, odvětví či konkurenčních výrobcích? Zjistěte si situaci. Do jaké míry se o vás na síti mluví, kdo je autorem a o čem si říkají? Pokud si zde píší jen o tom, že kvalita vašich zákaznických služeb je vskutku mizerná, zvolíte jinou strategii, než když se tu řeší výběr produktu. Co se konkurence týče, tak její přítomnost nemusí nutně znamenat, že je pro vás nezbytné tu být také.
  2. Odpovídá platforma vaší demografické skupině? Různé skupiny obyvatel preferují různé sítě.
  3. Je zde možnost povědět příběh značky novým a/nebo jedinečným způsobem? Nejlepší ilustrací je Vine. Populární šestivteřinová videa se ukázala být velmi šikovným marketingovým nástrojem. Ale rozhodně ne pro každého. Originální způsob prezentace má při rozhodování velkou váhu.
  4. Máte zdroje na to, abyste svou přítomnost na síti dostatečně podporovali? Sociální síť je závazek. Budujete pozici značky, kterou dále musíte udržovat a posilovat. Dlouhodobě.
  5. Hodí se vybraná platforma do vaší současné digitální komunikace? Vezměte v úvahu, zda se tato sociální síť hodí do vaší celkové komunikační strategie. Možná by působila příliš odděleně, neintegrovaně. A pak stojí za to vyčkat.

Odpovědi na výše uvedené otázky znamenají začátek. Jakákoliv předběžná volba sítě znamená dále posoudit její potenciální rizika jak marketingová, tak např. právní.

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily