Konec egoistického marketingu: Přichází demokracie

Egoistický marketing představuje vcelku běžnou past: Vlastníci společnosti jsou pyšní na svou firmu a své produkty, proto zkrátka chtějí říci všem, o kolik jsou lepší než ostatní. Avšak pokud se vaše kampaň nezaměří spíš na to, jak můžete zlepšit život svých zákazníků, moc daleko nedojdete.

Rozmach sociálních médií vytvořil novou demokracii v marketingu. Spotřebitelé dostali prostřednictvím nových komunikačních kanálů určitou moc, která jim umožňuje „volit“ a určovat, kdo bude vítězem a kdo poraženým. Tento nástroj však představuje i příležitost pro firmy budovat si s „voliči“ bližší vztahy. A mnoho studií dokazuje, že lidé spíše uvěří doporučení svých přátel než tvrzení kampaně.

Chcete-li uspět, zjistěte, kde se zákazníci schází, a sledujte, o čem si povídají. Pak začněte vytvářet kampaň, jejíž součástí bude poskytování zpětné vazby ze strany spotřebitelů a sdílení pozitivních zážitků.

Dalšími efektivními nástroji v době marketingové demokracie jsou marketingové programy založené na ústních doporučeních a správně cílený emailový marketing. Vždy se ale soustřeďte na to, jak můžete zlepšit život svých klientů. Zjistěte, co je pro ně nejdůležitější a ukažte jim, že jim nasloucháte a berete je vážně. Dosáhnete tím jejich loajality a získáte významné zdroje referencí.

-th-

Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing
Zobrazit přehled článků ze zdroje ClickZ