Content Marketing ano, ale znáte pravidla?

Vytisknout

Content marketing má být zaručeným způsobem, jak uspět v současném světě internetového marketingu. Cílem je získávat nové kontakty a přeměňovat je na zákazníky. V rámci snahy o jeho naplnění se však objevují chybné praktiky, kterými svůj cíl nenaplníte. Na co je tedy třeba dávat pozor?

  1. Množství vytvářeného obsahu. Máte na měsíce dopředu vytvořený harmonogram publikace určitého obsahu a toho se držíte? Ale co když zrovna nejsou na obzoru žádné kvalitní zdroje informací? Pamatujte – podstatné je, aby obsah informoval o něčem užitečném, případně novém, ideálně obojí. Někdy je lepší dát si raději přestávku než psát o něčem jen proto, abyste něco napsali. Každý váš příspěvek musí být čtivý, nebo virální, nebo musí zanechat velký dojem. Jedině tak značka vytváří hodnoty a stává se autoritou ve svém oboru.
  2. „Úžasná značka.“ Nejlepší praxí content marketingu je vytváření obsahu, který vůbec nepůsobí marketingově. Měl by pomáhat zákazníkovi. Tečka. Jakákoliv snaha o prezentaci vaší skvělé značky bude působit jako normální reklama, tzn., nezískáte důvěru čtenářů. Při tvorbě obsahu mějte proto vždy na mysli své klienty – co je zajímá? Co by jim pomohlo? Při splnění této podmínky si můžete dovolit jednou za čas přidat zprávu o sobě, např. představit nový produkt.  
  3. Stačí dobrý obsah a ostatní už přijde. Tak to bohužel není pravda. Nejdřív je třeba mít kvalitní obsah, pak ho musíte dostat mezi lidi. Nejlépe pomohou sociální sítě – nejdříve Twitter, posléze odkazy na obsah z Facebooku a např. Pinterestu. Pokud publikujete e-book nebo zajímavou infografiku, rozešlete odkaz e-mailem na své kontakty. Budete-li sdílet obsah svých partnerů, můžete od nich očekávat totéž – využijte toho! Pokud se vám nějaký článek opravdu vydaří, využijte i placené odkazy – např. na LinkedIn nebo Googlu. A pokud chcete opravdu originální způsob, jak upoutat na nový obsah, vložte odkaz do svého e-mailového podpisu a požádejte o totéž své zaměstnance.

Shrnutí, aneb váš nový akční plán

Není nutné neustále chrlit nový obsah, ale je třeba se soustředit na opravdu významné věci. Nepíšete o značce, ale snažíte se zaujmout současné i potenciální zákazníky tím, co je pro ně užitečné. Jakmile je obsah vytvořen, je třeba ho aktivně propagovat. Teprve pak může content marketing přinášet výsledky.

-th-

Zdroj: SocialMouths - blog věnovaný marketingu na sociálních sítích
Zobrazit přehled článků ze zdroje SocialMouths
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace