Budou nakupovat v dobrém i zlém...

Když se ekonomika dostane do nesnází, většina podniků je nucena přehodnotit svou marketingovou strategii. Každý si klade otázky jako „Jak přiměji lidi, aby v této nejisté době nakupovali? A aby si kupovali právě od nás?“ Zde je několik nápadů, co v takovém případě dělat:
1. Neprodávejte vlastnosti – mnoho podniků zdůrazňuje vlastnosti produktů nebo služeb. Lidé ve skutečnosti nechtějí to, co jim prodáváte, chtějí uspokojit komplex nákupních motivací, některé logické, jiné emocionální. Váš produkt je jen prostředkem, jak dosáhnou jejich uspokojení. Vlastnosti produktu jsou důležité jen jako způsob, jak přesvědčit kupující, že jim daný produkt zajistí výhody, které chtějí.
2. Něco málo extra může nahnou misky vah – přidáním malé extra hodnoty, jako malé slevy, dárečku zdarma nebo dalších zákaznických služeb zvýšíte šanci, že se zákazníci rozhodnou pro zakoupení.
3. Využijte rozmístění – kde jsou mezery v nabídce vaší konkurence? Jaké mají problémy? Váš marketingový materiál by měl být vytvořen nejen, aby prodal váš produkt nebo službu, ale také aby ukázal vaši společnost jako nejlepší místo, kde ho koupit.
4. Jednejte se zákazníky jako s přáteli – zjistěte více o tom, co chtějí, proč to chtějí, co mají rádi a co ne na jiných místech, kde nakupují, jaké extra výhody by chtěli apod. Když budete mluvit se zákazníky jako s přáteli, začnou se na vás dívat jinak a budou s vámi chtít uzavřít obchod o něco víc. Navíc informace, které tímto získáte, jsou velmi cenné.
-ba-
Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs