9 rad pro vytvoření skvělého produktu

V minulosti bylo možné pomocí dokonalé marketingové prezentace prodat téměř cokoliv. V dnešní době ale potřebujete něco mimořádné. Něco, čeho si lidé všimnou, zaujme je to a budou o tom mluvit. Marketingový guru Seth Godin za tím účelem nabízí 9 rad, jak takový produkt vytvořit.

  1. Vytvořte poptávku tím, že váš produkt bude výrazně odlišný. Jděte za hranice: Produkt musí být super rychlý, super pomalý, velmi exlusivní či extrémně levný, obrovský nebo miniaturní. Zjistěte, která z těchto hranic vám přinese největší marketingový efekt.
  2. Hra na jistotu je tím největším rizikem. Na trhu je příliš mnoho hráčů, než abyste měli šanci vydělat peníze jako „jeden z mnoha.“
  3. Když se něco nepovede, spočítejte ztráty a jděte dál. Pokud je jasné, že produkt není zcela mimořádný, raději se pohněte dál. Když totiž lidé ihned neuvidí něco, o čem by měli začít mluvit, nemají další investice do produktu smysl.
  4. Nenabízejte produkt masově. Začnete vybranými skupinami. Ti první jsou nejdůležitější – právě ti pak budou o vás mluvit a rozšiřovat povědomí ostatních. Proto vybírejte pečlivě.
  5. Najděte demografickou skupinu, která vám přinese nejvyšší zisk. Tzn. ti, kterým produkt nejdříve nabídnete, by o něm měli vyprávět právě této skupině. Můžete zvážit, jak za to obě skupiny odměnit.
  6. Využijte krize. Je jednodušší vyniknout v době, kdy se všichni bojí něco nového riskovat. Kromě toho je to období, kdy lidé uvažují o změně dodavatele.
  7. Změňte své myšlení. Nemusíte být géniové, abyste vytvořili super produkt. Ale musíte správně uvažovat o strategii a o tom, čeho chcete dosáhnout.
  8. Použijte levné distribuční kanály. Jestliže jste vyzkoušeli řadu odbytových možností, použijte ty nejlevnější. Každá distribuční cesta dokáže vytvořit poptávku. Proč si nesnížit náklady?
  9. Nesázejte na jednorázový zázrak. Tj. jakmile se vám podaří vytvořit mimořádný produkt a dostat ho na trh, začněte uvažovat o dalším. Nebojte se znovu zariskovat. Šokujte svou cílovou skupinu znovu – zvláště když už ji znáte. Ale nezapomeňte, že co bylo mimořádné tehdy, už nemusí být vůbec zajímavé.

 

-th-

Zdroj: OPEN Forum - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů
Zobrazit přehled článků ze zdroje OPEN Forum