5 nejčastějších mýtů o sociálních sítích

Vytisknout

Všichni to dělají, ale málokdo tomu skutečně rozumí. Tak přesně to se dá říct o naší prezenci na sociálních sítích – a platí to jak pro lidi, tak pro firmy. Podívejme se níže, co jsme nejspíš na tohle téma už slyšeli, ale ve skutečnosti to není pravda.

  1. Výsledky vidíte ihned, protože sociální sítě fungují v reálném čase. To by znamenalo, že sociální sítě jsou zázračný nástroj. A zázraky neexistují. Budování komunity chvíli trvá, zrovna tak jako získávání její důvěry. Trpělivost přináší ovoce.
  2. Čím více sítí, tím větší dosah. Chyba. Jen proto, že budete všude, nezískáte víc lidí, a už vůbec ne ty správné lidi, tj. potenciální klienty. Vyplatí se věnovat čas přípravě a zjistit si, kde najdete ty, kteří vás zajímají. Větší množství platforem je vhodné opravdu jen pro hrstku společností.
  3. Čím více příspěvků, tím lépe. Pokud budou všechny mít přidanou hodnotu pro klienta, pak to tak být může a nezbývá než vám gratulovat. V opačném případě velkým množstvím nezáživných či opakovaných příspěvků akorát odradíte své publikum.
  4. Pokud vše zkontroluji párkrát týdně, bude to v pohodě. Sociální sítě jsou práce na plný úvazek v tom smyslu, že je třeba být k dispozici pro případ doplnění konverzace. Lidé totiž na internetu diskutují 24 hodin denně a součástí práce je tyto diskuze sledovat a dle potřeby se zapojit. Jinak podstata prezence na sociálních sítích ztratí svůj smysl.
  5. Sociální sítě se vyplatí, protože jsou zdarma. V podstatě ano, ale prakticky se toto každým dnem mění. Chcete-li být vidět, je třeba také investovat. Mít 2000 fanoušků totiž neznamená, že každý váš příspěvek se jim všem zobrazí a přečtou si ho. Přesto jsou náklady na jejich oslovení výrazně nižší než prostřednictvím jiných médií.

-th-

Zdroj: Social Media Today - odborný web zaměřený na sociální sítě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Social Media Today
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace