4 základní chyby SEO

Ilustrační snímek

SEO, tedy optimalizace pro vyhledavače, představuje v dnešní době z hlediska marketingu absolutní nezbytnost. A přesto v této oblasti běžně nalézáme základní chyby, které stránku výrazně poškodí, resp. způsobí, že se neumístí na předních příčkách, i když obsahuje právě obsah, který uživatel hledá. Na co si tedy máte dávat pozor?

  1. Duplicitní obsah. Google rozezná stejný nebo velmi podobný obsah na více stránkách. Rozhodně oba výsledky nezobrazí, protože tím by klesla hodnota seznamu odkazů pro uživatele. A pozor – tohle platí i o jednotlivých stránkách v rámci jednoho webu, proto se ujistěte, že nemáte zkopírovaný obsah na dvou/více různých místech svého webu.
  2. Příliš mnoho klíčových slov v textu odkazu. Odkazy z jiných stránek na tu vaší hrají velmi důležitou roli v SEO. Nyní si však Google dává pozor, aby text odkazu nebyl příliš nabitý klíčovými slovy. Vzniká podezření, že je zde umístěn pouze kvůli SEO.
  3. Absence klíčových slov v URL adresách. Jeden z nejjednodušších a nejefektivnějších způsobů, jak si vylepšit pozici. Přesto ho firmy stále zanedbávají. Jde o to, aby adresa stránky obsahovala i to, co na ní je. Takže místo adresy www.obchod.cz/kategorie2/produkt1123 zkuste www.obchod.cz/malespotrebice/sendvicovacXYZ.
  4. Nakupování odkazů. Taktika, kdy jste si nakoupili hypertextové odkazy a díky tomu se vyšvihli na přední příčky vyhledavačů, už nefunguje. Sázejte tedy raději na kvalitní obsah vhodný ke sdílení.

-th-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com