3 zásadní problémy na Facebooku

Vytisknout

Douglas Karr, renomovaný autor marketingových blogů a ředitel DK New Media, se na základě své konzultantské praxe zaměřil na nevýhody Facebooku, které si většina jeho klientů vůbec nepřipouští. Dokud jim zásadně nenaruší jejich strategii na této sociální síti.

1. Facebook nemá kontakty na zákaznické služby. Není zde žádné telefonní číslo, kam se dá zavolat, žádná emailová adresa. A to nehledě na to, kolik jste na Facebooku utratili za reklamu.

Facebooku se nedávno znelíbila aktivita jednoho z Karrových klientů, proto znemožnil administraci jejich stránky. Důsledkem toho přestal fungovat také účet Douglase Karra. Za několik dní se však účet nějakým zázrakem obnovil. Nakonec se ukázalo, že klient měl přítele, který byl přítelem někoho přímo ve Facebooku. Ten zatahal za správné nitky, aby byl účet obnoven. Máte taky takového přítele?

2. I když vlastníte obsah své stránky, Facebook vlastní přístup k němu. Dáváte na Facebook videa, obrázky, nebo hudbu? Pak stojí za to si pečlivě přečíst drobné písmo v podmínkách: Udělujete totiž Facebooku celosvětovou licenci použít jakýkoliv IP obsah, který zde zveřejníte.

Utratíte tedy tisíce hodin při přípravě nové kampaně, ale Facebook ji smí kdykoliv použít. Možná vám řeknou, že svůj obsah vlastníte vy, ale oni de facto vlastní přístup k němu. Takže pokud zobrazení neumožní, máte smůlu.

Během ztráty přístupu k účtu na Facebooku neměl Karr ani možnost zalogovat se a stáhnout si svůj vlastní obsah stránky.

3. S Facebookem nemáte žádné východisko. Cesta k obnovení účtu, pokud byl tento zablokován, je slepá ulička. Požádají vás o vyplnění dotazníku, na základě kterého vás údajně znovu připojí. Karr však dostal pouze automatickou odpověď k ověření identity.

Takže si to představte. Všechna vaše práce, fanoušci, stránky a aplikace mohou zmizet mrknutím oka. Přesně tohle se Karrově firmě stalo. Po obnovení účtu díky přítelově kamarádovi, který měl známého ve Facebooku, musel Karr znovu všechny stránky nově publikovat.

Je třeba si tedy předem promyslet, zda-li vám toto riziko za to stojí. Pokud je Facebook vaším hlavním zdrojem „provozu“ a zdrojem příjmů, začněte diverzifikovat a uvažujte o nových strategiích. Použijte také Twitter, investujte do vyhledávání a udělejte si blog, kde budete vlastnit jak obsah, tak doménu.

-th-

Zdroj: eMarketing & Commerce - americký magazín o elektronickém marketingu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje eMarketing & Commerce
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace