3 marketingové lekce od Trader Joe’s

Trader Joe’s je americký řetězec samoobsluh, který se specializuje na vybrané potraviny a nápoje. Je velmi úspěšný a daří se mu udržovat si svůj brand se vším, co k němu patří. Pojďme se tedy podívat, co bychom se od Joea Coulomba, zakladatele řetězce, mohli naučit.

1. Vyberte si konkrétní cílovou skupinu, která má určitou potřebu

První obchod byl otevřen v Pasadeně v roce 1967, kde tehdy žila významná skupina překvalifikovaných, ale špatně placených lidí – učitelů, novinářů, kurátorů, hudebníků. Tito lidé velmi rádi sdělují, když něco zajímavého objeví. Proto mají větší vliv, než jaký představují jejich peněženky.

Kromě toho Coulombe objevil informace o vysoké korelaci mezi vzděláním a alkoholem. Vybraná skupina ráda pila kvalitní alkohol, ale přitom neměla moc peněz. Pokud by jim někdo nabídl kvalitu za rozumnou cenu, nejenže tam budou nakupovat, ale poví to i přátelům.

2. Loajalitu zajistíte tím, že budete potřeby zákazníku pokrývat lépe než ostatní

Coulombe dokázal nabídnout lahev vína slušné kvality za cenu pod 10 dolarů. Kromě toho si zajistil licenci, aby mohl jako velkoobchodník prodávat alkohol pod svojí značkou. Slušné pití za velmi nízké ceny se brzy zpopularizovalo.

3. Vyvolejte v zákaznících pocit naléhavosti a nikdy nepřestávejte inovovat.

Coulombe chápal, že jeho klienti jsou sofistikovaní a dobře informovaní. Umožnil jim tedy experimentovat: Jeho firma nesleduje trendy, ona je tvoří. Největší náklad na výzkum trhu spočívá v cestování a ochutnávání nových potravin.

Ještě teď, 50 let po otevření první prodejny, se o Trader Joe’s šíří další a další reference. Sociální sítě jejich efekt ještě zveličují. A skalní fanoušci vám řeknou, že jejich oblíbený produkt najdou v samoobsluze jen jednou ročně ve správné sezóně, ale rádi si na něj počkají.

 

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily